دانستنی ها

سطح مناسب ویتامین D در بدن برابر است با سلامت قلب

 

به گزارش سرویس ترجمه پی ام آپ، ارتباط بین مصرف ویتامین D و بیماری های قلبی عروقی همواره موضوع پژوهش و بحث بوده است. این نوع ویتامین به تنظیم فشار خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سطوح پایین ویتامین D با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است. به نظر می رسد که ترکیب مصرف ویتامین D با ورزش برای بهبود سلامت ضروری است.

تامین سطوح کافی ویتامین D و ورزش روزانه ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد که ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد. زیرا التهاب مزمن خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد. البته برای بررسی رابطه علت و معلولی این دو عامل به مطالعات بیشتری نیاز است. نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که در فضای باز ورزش می کنند، به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سطح ویتامین D بالاتری دارند.

خطر بیماری قلبی تحت تأثیر عوامل زیادی مانند رژیم غذایی، ورزش، ژنتیک و سبک زندگی است و مصرف مکمل های ویتامین D به تنهایی جایگزین سالمی برای این عوامل نیست. مصرف بیش از حد ویتامین D نیز می تواند خطرناک باشد، بنابراین مقدار از این ویتامین به درستی استفاده کنید.

منابع غذایی غنی از ویتامین D عبارتند از قارچ، شیر کامل، آب پرتقال، جو دوسر، غلات صبحانه، میگو، زرده تخم مرغ، ماهی قزل آلا، سالمون و روغن کبد ماهی است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا