اخبار روز

تاثیر مثبت عضویت ایران در شانگهای بر قیمت طلا! | جزئیات این خبر مهم را بخوانید

به گزارش پی ام آپ، در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، ابراهیم محمدولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره وضعیت بازار طلا و سکه صحبت کرد. وی اعلام کرد که در روزهای اخیر، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی داشته‌اند ولی در برخی روزها اندکی افزایش نیز داشته‌اند؛ به عنوان مثال، امروز بازار نسبت به روز گذشته حدود ۱ تا ۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

با توجه به نظر این فعال حوزه طلا، نوسانات بازار ارز و انس جهانی از مهم‌ترین دلایل کاهش یا افزایش قیمت طلا هستند و در برخی مواقع، تقاضا نیز می‌تواند بر بازار اثرگذار باشد.

محمدولی افزود: در بازار سکه اثر تقاضا بیشتر است یعنی در صورت عدم تقاضا برای سکه بلافاصله اثر کاهشی یا افزایشی آن بر قیمت مشخص می شود. به طور معمول تقاضا 30 تا 40 درصد روی قیمت سکه تأثیر دارد، این تأثیر در بازار طلا حدود 10 درصد است.

وی ارتباطات بین المللی را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا عنوان کرد و گفت: اگر ارتباط بین کشورها مثبت باشد تاثیر آن در دنیا و قیمت طلا نمایان می شود.

یکی از اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره حباب سکه نیز گفت: فاصله قیمتی بین طلا و سکه همچنان وجود دارد که امیدواریم بانک مرکزی با سیاست های اقتصادی و مدیریتی این فاصله را کاهش دهد چرا که ضرب سکه در دست است. “. بانک مرکزی و کاهش این شکاف نیز به همین دلیل است.» مجموعه واقع شده است.

محمدولی درباره عوامل کاهش تقاضا در بازار طلا نیز گفت: یکی از عواملی که باعث کاهش تقاضا در بازار شد شاید کاهش قدرت خرید مردم باشد که با قیمت فعلی طلا برخی از مردم منصرف می شوند. با ورود به این بازار، در حالی که دیگران در این حوزه سرمایه گذاری می کنند، تصور می کردند که نوسانات فعلی بازار نمی تواند انتظارات آنها را برآورده کند، بنابراین بازار طلا را ترک کردند.

وی افزود: کسی که سرمایه دارد در جایی سرمایه گذاری می کند که سود بیشتری دارد.

یکی از اعضای اتحادیه سکه و طلا و جواهر تهران نیز ضمن پیش بینی بازار سکه و طلا گفت: برنامه فعلی بانک مرکزی و اقتصاد کشور حفظ مسیر فعلی قیمت ها در بازار است. با این حال، اگر شخصی نیاز به سرمایه گذاری در بازار طلا داشته باشد، می تواند در بلندمدت سود کند.

درباره عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای و اثر آن بر بازار طلا، این فعال بازار سرمایه بیان کرد که در صورتی که این اتفاق مثبت امروز در بازار ارز تاثیرگذار باشد و باعث کاهش نرخ ارز شود، حتماً در بازار طلا نیز تاثیر خواهد گذاشت. به عبارت دیگر، تغییرات در بازار ارز ممکن است تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا داشته باشد، اگرچه میزان تاثیر آن قابل پیش‌بینی نیست.

بر اساس اطلاعیه اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار امروز هر گرم طلای 18 عیار معادل 2 میلیون و 373 هزار و 200 تومان معامله شد. سکه طرح جدید 28 میلیون و 900 هزار تومان و سکه طرح قدیم 25 میلیون و 750 هزار تومان قیمت داشت. قیمت نیم سکه به 15 میلیون و 800 هزار تومان و ربع سکه به 10 میلیون و 850 هزار تومان رسید. همچنین قیمت سکه گرمی در بازار 6 میلیون و 350 هزار تومان است. همچنین قیمت جهانی طلا امروز 1926 دلار بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا