دانستنی ها

آیا تغذیه بر کیفیت پوست و مو اثر دارد؟/جزئیات

 

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: تغذیه مهمترین عامل رشد پوست و مو است.

رضا همایونفر متخصص تغذیه و مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن شرکت در برنامه شبکه بهداشت و درمان گفت: برخلاف تصور عامه، تاثیر تغذیه سالم بر سلامت پوست و مو بسیار بیشتر از اثرات محصولات آرایشی و بهداشتی است. محصولات بهداشتی تعیین کننده سلامت پوست و مو هستند، زیرا کیفیت خونی که به این اندام‌ها می‌رسد، تعیین کننده سلامت پوست و مو است. همچنین تغذیه مناسب می‌تواند سرعت ریزش مو را در افرادی که به صورت ژنتیکی مبتلا به ریزش مو هستند، کم کند و در افرادی که استعداد ژنتیکی ریزش مو را ندارند، متوقف کند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: پوست و مو پس از گلبول های قرمز سریع ترین سرعت تولید مثل را در بین قسمت های مختلف بدن دارند و تغذیه مهم ترین عامل رشد پوست و مو است.

همایونفر گفت: اسیدهای چرب امگا 3 نقش غیرقابل انکاری در حفظ سلامت پوست دارند و افرادی که در مناطقی که ماهی زیادی مصرف می کنند تقریبا هرگز دچار آکنه نمی شوند. یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 روغن کانولا است. همه غذاهای دریایی و گردو منابع غنی امگا 3 هستند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا