اخبار روز

«بیچارگان» جشنواره فیلم کمرایمیج را افتتاح می کند!/جزئیات

«بیچارگان» جشنواره فیلم کمرایمیج را افتتاح می‌کند و سینما را جشن می‌گیرد که به منظور تجلیل از فیلمبرداری برگزار می‌شود.

این فیلم با بازی اما استون و کارگردانی یورگوس لانتیموس برنده شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز 2023 شد.رابی رایان، فیلمبردار ایرلندی که فیلمبرداری این فیلم را بر عهده داشت، فیلم «بیچارگان» را در این مراسم ارائه خواهد کرد.

لانتیموس و رایان پیش از این در فیلم «سوگلی» با هم کار کرده بودند، فیلمی که از جمله فیلم‌هایی بود که برای جایزه قورباغه طلایی جشنواره در سال ۲۰۱۸ رقابت کرد و جایزه تماشاگران را از آن خود کرد. «سوگلی» نامزد 10 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری شد.

علاوه بر «سوگلی»، دو فیلم دیگر از لانتیموس، از جمله «دندان نیش» (2008) و «خرچنگ» (2015) نیز نامزد اسکار شدند.

«بیچارگان»، مانند دیگر فیلم‌های لانتیموس، ویژگی‌های خاص خود را دارد و پیشرفت بلا باکستر با بازی استون، که تهیه‌کننده فیلم نیز بود را توصیف می‌کند. او یک زن جوان ویکتوریایی است که پس از خودکشی توسط دانشمندی باهوش با بازی ویلم دافو به زندگی بازگردانده می شود.

لانتیموس فیلم «بیچارگان»  را بر اساس فیلمنامه ای از تونی مک نامارا بر اساس رمانی به همین نام از آلاسدیر گری در سال 1992 کارگردانی کرد. در این فیلم رامی یوسف، کریستوفر ابوت و جرود کارمایکل نیز بازی کرده اند.

دیگر تیتراژهای فیلم رایان عبارتند از: «مخزن ماهی»، «بلندی‌های بادگیر» و «محبوب آمریکایی» از آندریا آرنولد، «جینجر و رزا» سالی پاتر و «من، دنیل بلیک»، «متاسفم که دلتنگت شدیم» و «بلوط پیر» کن لوچ یاد کرد.

این جشنواره از 11 تا 18 نوامبر (20 تا 27 آبان) در  تورون، لهستان اتفاق می افتد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا