دانستنی ها

انار؛ میوه زمستانی که باید بیشتر مصرف کرد

انار علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین است و برای سلامتی مفید است، نقش مهمی در کاهش وزن نیز دارد.

خواص آنتی اکسیدانی انار تقریباً 3 برابر بیشتر از چای سبز است. آب انار همچنین از تجمع پلاکت ها در رگ های خونی جلوگیری می کند. انار ترش سرد و خشک است اما انار شیرین سرد و معتدل است.

انار حاوی ویتامین هایی مانند A، E، C و اسید فولیک است که باعث تصفیه خون، دفع سموم از بدن و کاهش وزن می شود. علاوه بر این، این میوه با حذف اسیدهای چرب نقش موثری در کاهش چربی اطراف معده دارد.

بیشتر از این میوه لاغر کننده زمستانی بخورید

بهترین زمان مصرف این میوه صبح است که باید با گلپر مصرف شود. مصرف انار با گلپر از سردرد جلوگیری می کند و باعث جذب بهتر آن می شود. علاوه بر این، این میوه برای کسانی که بد مزاج و گاهی اوقات خارش دارند بسیار مناسب است.

آب انار حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است، بنابراین مصرف آن نقش مهمی در از بین بردن ترک های پوستی و جوان و شاداب نگه داشتن پوست دارد.

مصرف این میوه برای افرادی که از خارش بدن رنج می برند و بد مزاج هستند توصیه می شود، علاوه بر این رب انار خاصیت چاق کنندگی دارد بنابراین برای افراد لاغر مفید است. مصرف انار در دوران بارداری صورت نوزاد را زیبا می کند و مصرف رب انار نیز از عوارض بارداری جلوگیری می کند. استفاده از آب انار در دوران بارداری از آسیب به مغز جنین جلوگیری می کند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا