اخبار روز

گرامیداشت یاد شهدای مزار شریف توسط وزیر امور خارجه! / وحشی گری طالبان که در 25 سال پیش موجب مرگ بیش از هزار انسان شد!

در روز 17 مرداد سال 1377 طالبان پس از اشغال مزار شریف به کنسولگری ایران حمله کردند و 8 دیپلمات و یگ خبرنگار شهید شدند. طالبان علوه بر این کشتار بیش از هزار نفر از مردم افغانستان را کشتند. به مناسبت سالروز این اتفاق وزیر امور خارجه بیانیه ای اعلاک کرد که در ادامه آن را مشاهده می کنید.

به گزارش پی ام آپ، در این بیانیه آمده است:

26 مرداد یادآور خاطره تلخ شهادت دیپلمات ها و خبرنگاران کشورمان در افغانستان است.
25 سال پیش، در بحبوحه درگیری های داخلی افغانستان، پس از حمله طالبان به مزارشریف و کشته شدن دیپلمات ها و خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران مورد حمله قرار گرفت.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این حادثه تلخ و فراموش نشدنی، ضمن ادای احترام به شهدای عزیز حادثه تروریستی فوق، بر لزوم شفاف سازی ابعاد حادثه به عنوان یک مطالبه صریح تاکید می کند.

محکومیت گسترده این جنایت از سوی جامعه جهانی و همدلی و همدردی به یاد ماندنی مردم شریف افغانستان، جلوه های درخشانی از وحدت مردم دو کشور را به همراه داشت و باعث شد جمهوری اسلامی خویشتندارانه و بزرگ‌منشانه، بر اساس منافع عالی هر دو ملت، در کنار برادران و خواهران افغان خود بایستد و از اراده آنها حمایت کنند.

هم اکنون نیز پس از سال ها جنگ و بی ثباتی در افغانستان، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که تشکیل دولتی متشکل از تمامی طبقات، گروه ها و اقوام افغانستانی می تواند زمینه ساز توسعه، پیشرفت و ترقی برای شکوفایی رنج دیده افغانستان و تقویت قدرت مردم در برابر رنج و مشکلات آنان باشد.
وی در پایان با اشاره به اینکه سالروز حمله تروریستی در مزارشریف امسال با ماه خون و قیام، محرم مصادف شده است، برای همه شهدا به ویژه شهدای مظلوم تروریست حادثه در مزار شریف رحمت الهی را خواستار شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا