دانستنی ها

بهترین و بدترین کفش برای کمردرد!

دلایل مختلفی برای کمردرد وجود دارد. شاید به این دلیل است که شما بیش از حد توان خود را کار کرده اید یا ساعت های طولانی بدون هیچ فعالیتی می نشینید و در نتیجه کمردرد را تجربه کرده اید.

به گزارش نمناک، اگر بیش از یک ماه است که کمردرد دارید و دردتان در حال بدتر شدن است و علائم عصبی مانند بی حسی یا ضعف در هر قسمت از بدن شما بروز کرده است، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید، اما قبل از آن باید پرداخت کنند. به اطلاعاتی که در این قسمت دریافت خواهید کرد در مورد اینکه کدام کفش را باید بپوشید و کدام کفش را نباید استفاده کنید توجه کنید.

آنچه در انتخاب کفش باید مهم باشد

کفش های کتانی یا سایر کفش ها باید احساس راحتی داشته باشند. آنها نباید هیچ بخشی از پای شما را اذیت کنند. حتی اگر جدید باشند. زمانی که می خواهید کفش ها را امتحان کنید، کمی با آن راه بروید و به احساس خود توجه کنید. مهم نیست که کفش چه شکلی است. کفش های خیلی تنگ، گشاد یا ناراحت کننده نپوشید. ما شما را با ویژگی های این کفش آشنا می کنیم تا احساس راحتی کنید.

پاشنه معمولی

پزشکان و متخصصان در این زمینه توصیه می کنند که کفش باید پاشنه معمولی داشته باشد. یعنی نباید خیلی صاف باشد و پاشنه آن خیلی بلند نباشد. مچ دست خود را کمی بلند کنید.

پاشنه کفش که برابر یا پایین تر از جعبه پنجه است (یعنی جایی که انگشتان شما قرار دارند)، به ساق پا و حتی لگن آسیب می رساند و همچنین می تواند بر ستون فقرات کمری تأثیر بگذارد.

دفع ضربه وارد شده

علاوه بر ارتفاع پاشنه، باید به میزان ضربه و ضربه ای که پاشنه کفش جذب می کند نیز توجه کنید تا ببینید کمر شما چگونه است. برخی از افراد پاهای خود را محکم تر روی زمین می کارند و پاها و کمرشان آسیب می بیند. بنابراین، پاشنه نباید خیلی سفت یا خیلی نرم باشد.

قسمت زیرین ضخیم

کف کفش باید ضخیم باشد و قوس خوبی داشته باشد تا پای شما در داخل آن قرار بگیرد و فشار کمتری به مفصل پا و کمر شما وارد کند.

صندل با قوس مناسب

صندل ها معمولاً صاف هستند و از قوس کفش پیروی نمی کنند. پس اگر می خواهید صندل انتخاب کنید باید به قسمت کمربند دقت کنید.

از چه کفش‌هایی نباید استفاده کنیم؟

برخی از کفش ها برای افراد مبتلا به کمردرد مناسب نیستند. زیرا:

مراقب پاشنه‌های به اصطلاح منفی باشید

اگر وقتی کفش را روی پای خود می گذارید، قسمت پاشنه آن زیر انگشتان پا است. بنابراین پاشنه پا منفی است و اصلا توصیه نمی شود زیرا هم به پا و هم به کمر شما آسیب می رساند.

کفش خیلی نرم یا خیلی سفت

هر دوی این مدل های کفش به پاهای شما آسیب می زند. آنها هرگز از پاها و پشت شما محافظت یا سفت نمی کنند.

کفش مینیمالیستی

کفش‌های مینیمالیستی خیلی نازک هستند و به نظر می‌رسند که فقط جوراب پوشیده‌اید و اصلاً به کمرتان نمی‌آیند. به خصوص اگر کمر درد دارید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا