اخبار روز سینما

آیا شیر می تواند به عنوان جایگزین مناسب آب برای هیدراتاسیون استفاده شود؟ /جزئیات

با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد شیر از آب تشکیل شده است، می‌تواند به‌عنوان یک منبع خوب برای هیدراتاسیون در ماه‌های گرم تابستان باشد، زیرا در این فصل کمبود آب بیشتری احساس می‌شود. به دلیل وجود مواد مغذی در شیر، مصرف آن می‌تواند بدن را برای مدت طولانی‌تری اشباع کند.
شیر تقریباً 90 درصد آب است، به این معنی که می تواند منبع خوبی برای هیدراتاسیون باشد، به خصوص در ماه های تابستان که افراد در معرض خطر کم آبی هستند. از آنجایی که شیر مملو از مواد مغذی است، بدن آن را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.

ما می دانیم که هیدراتاسیون مهم است، اما به طور خاص چقدر برای بدن مفید است؟ به نظر می رسد که تقریباً از هر طریق ممکن به بدن کمک می کند.

به گزارش هلث، شستن روزانه بدن با مایعات به روانکاری مفاصل، عملکرد اندام ها، خواب، شناخت، انتقال مواد مغذی، محافظت از عفونت و موارد دیگر کمک می کند. در حالی که قهوه، چای و برخی منابع غذایی مانند کرفس می توانند بدن ما را هیدراته کنند، اعتقاد بر این است که آب پادشاه هیدراتاسیون است. در واقع توصیه می شود که مردان حدود 16 لیوان آب و زنان حدود 11 لیوان آب در روز بنوشند.

بهترین نوشیدنی برای آبرسانی به بدن را بشناسید
با این حال، نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد که شاید آب دیگر رهبر نیست و باید تاج و تخت خود را رها کند. در یک مطالعه در سال 2016 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، محققان اثرات 13 نوشیدنی مختلف را بر تعادل مایعات در بیش از 70 شرکت‌کننده مرد بررسی کردند. انواع نوشیدنی های مورد آزمایش شامل نوشابه، نوشیدنی های ورزشی، قهوه داغ، چای سرد، شیر و غیره بود. در حالی که هر شرکت کننده فقط سه مورد از این نوشیدنی های مختلف را مصرف کرد، همه مردان نیز آب دریافت کردند. احتمالاً هرگز نمی توانید حدس بزنید کدام نوشیدنی آبرسان ترین است.

نتایج این تحقیق با استفاده از آزمایش ادرار نشان داد که شیر آبرسانی بیشتری نسبت به آب دارد. این نتایج هم برای شیر بدون چربی و هم برای شیر کامل صادق بود. چنین یافته‌هایی حمایت بیشتری از تحقیقات قبلی، از جمله مطالعه سال 2011 توسط محققان دانشگاه مک‌مستر که نشان داد شیر در مقایسه با آب یا نوشیدنی‌های ورزشی، منبع برتر هیدراتاسیون برای کودکان پس از ورزش است.

بهترین نوشیدنی برای آبرسانی به بدن را بشناسید

چرا شیر بالاترین امتیاز را گرفت؟

محققان ترکیب غنی از پروتئین، کلسیم، کربوهیدرات ها و الکترولیت ها را در این نوشیدنی ارزیابی کردند. پاتریشیا کولسا، متخصص تغذیه بالینی گفت: الکترولیت های موجود در شیر برای شارژ مجدد بدن پس از تعریق کلیدی هستند.

Colsa به این نشریه گفت: شیر حدود 90 درصد آب است، به این معنی که می تواند منبع خوبی برای هیدراتاسیون باشد، به ویژه در ماه های تابستان که افراد در معرض خطر کم آبی هستند. از آنجایی که شیر مملو از مواد مغذی است، برای مدت طولانی تری در بدن نگهداری می شود زیرا تجزیه آن زمان بیشتری می برد.

بهترین نوشیدنی برای آبرسانی به بدن را بشناسید

با این حال، قبل از اینکه برای خرید شیر به خواربارفروشی بروید، توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد لبنیات می تواند معایبی از جمله نفخ، حالت تهوع، اسهال و ناراحتی های کلی دستگاه گوارش را به همراه داشته باشد، به خصوص برای کسانی که ممکن است عدم تحمل لاکتوز داشته باشند. اگر گاوها با هورمون های رشد مصنوعی درمان شوند، انواع خاصی از شیر نیز می توانند آکنه را تشدید کنند.

بهترین نوشیدنی برای آبرسانی به بدن را بشناسید

آیا می توانیم از فواید شیر بهره مند شویم؟

ما هنوز هم می‌توانیم بدون زیاده‌روی از مزایای آبرسانی شیر بهره‌مند شویم، اما باید توجه داشته باشیم که شیر جایگزین آب نیست. اگرچه آب باید نوشیدنی روزانه ما باشد، اما نوشیدن یک فنجان شیر پس از یک تمرین با شدت بالا مطلوب است. در واقع، کارشناسان ادعا کرده اند که شیر می تواند به ریکاوری عضلات پس از ورزش کمک کند. در مجموع، شیر می تواند مکمل خوبی برای آب مصرفی روزانه شما باشد، اما نباید به طور کامل جایگزین آن شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا