دانستنی ها

اگر پیری سالم میخواهید این مکمل‌ها را استفاده کنید!/ لیست مکمل‌ها

بعضی از مکمل‌های غذایی می‌توانند به شما کمک کنند تا مواد مغذی ضروری را دریافت کنید. به عنوان مثال، مؤسسه ملی بهداشت توصیه می‌کند که ویتامین D و کلسیم به حفظ قوی و سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و اسیدهای چرب امگا ۳ حاصل از روغن ماهی ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری قلبی مفید باشد. با این حال، با وجود تعداد زیادی از مکمل‌هایی که در بازار موجود هستند، انتخاب بهترین مکمل برای شما و نیازهای شما ممکن است کاری پیچیده باشد، به ویژه در افرادی با افزایش سن.

منیزیم

اولین و مهمترین مکمل در لیست بهترین مکمل‌ها برای خانم‌های بالای ۵۰ سال، منیزیم است. این عنصر برای عملکردهای مختلف بدن، از جمله فعالیت عضلات و عصب‌ها، تولید انرژی، و کمک به استراحت و خواب سالم بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر این، خستگی و خواب سالم دو مشکلی هستند که بسیاری از خانم‌های بالای ۵۰ سال با آن‌ها مواجه هستند. بنابراین، مصرف منیزیم کافی بسیار مهم است. بخورش، نه اون رو!

بر اساس تحقیقات، مکمل‌های منیزیم ممکن است به بهبود کیفیت خواب و کاهش خطر بی‌خوابی کمک کنند. تغذیه سالمان توضیح می‌دهند: “منیزیم سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کند که به آرامش بدن کمک می‌کند و همچنین سطح GABA را افزایش می‌دهد که به بدن در خواب راحت‌تر کمک می‌کند.”

اگرچه منیزیم در غذاهای روزمره مانند غلات، سبزیجات سبز، آجیل و دانه‌ها یافت می‌شود، اکثر مردم منیزیم کافی را دریافت نمی‌کنند.

پروبیوتیک ها

میکروبیوم روده شما تأثیر زیادی بر سلامت کلی شما دارد، بنابراین منطقی است که با افزایش سن به این موضوع توجه کنید. تحقیقات در واقع نشان می دهد که میکروبیوم روده شما ممکن است یک شاخص مهم از پیری سالم باشد.

The Nutrition Twins می گوید: یک پروبیوتیک با کیفیت می تواند از زنان بالای 50 سال با مدیریت بهتر اثرات قبل از یائسگی و همچنین یائسگی حمایت کند. هنگامی که سطح پروژسترون در دوران یائسگی کاهش می یابد، تحقیقات نشان می دهد که دستگاه گوارش ضربه می زند، که یکی از دلایلی است که بسیاری از زنان دچار نفخ، گاز، مشکلات گوارشی و حتی افزایش وزن می شوند. در حالی که پروبیوتیک ها می توانند به رفع این مسائل کمک کنند، انواع خاصی از آنها حتی می توانند به هدف قرار دادن استرس، استحکام استخوان ها، سم زدایی و سلامت روان کمک کنند، که به ویژه در هر سنی بعد از 50 سالگی مهم است.

امگا 3

اسیدهای چرب امگا ۳ که در روغن ماهی، ماهی‌های چرب و برخی تخم‌مرغ یافت می‌شوند، جریان خون را تقویت کرده و به شما کمک می‌کنند تا از التهاب مزمن مرتبط با دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی و آلزایمر پیشگیری کنید.

مکمل‌های امگا ۳ با کیفیت بالا، غنی از DHA و EPA هستند که سلامتی قلب، چشم و مغز را حفظ می‌کنند. داشتن میزان کافی از امگا ۳ برای مغز برای حافظه و عملکرد شناختی بسیار ضروری است، به خصوص در افرادی با افزایش سن.

اما به خاطر داشته باشید که مکمل‌های روغن ماهی ممکن است برای اکثر افراد بدون خطر باشند، اما با داروهای ضد انعقاد تداخل داشته باشند. همیشه بهترین تصمیم است که با پزشک خود تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که اضافه کردن یک مکمل جدید به روالتان، بهترین تصمیم برای شماست و با هیچ دارویی که مصرف می‌کنید تداخل نخواهد داشت.

کلسیم

بعد از یائسگی، استخوان های شما خیلی سریعتر از قبل می شکنند. این می تواند منجر به پوکی استخوان شود، بنابراین مصرف توصیه شده روزانه کلسیم مهم است.

مصرف کلسیم توصیه شده برای زنان بالای 51 سال به 1200 میلی گرم در روز افزایش می یابد. کسانی که حداقل سه وعده لبنیات کم چرب در روز مصرف نمی کنند ممکن است از مکمل سیترات کلسیم سود ببرند.

ویتامین دی

اگر به تقویت سلامت استخوان‌های خود علاقه‌مندید، ویتامین D یکی از مواد مغذی مهم برای شماست و به ویژه یکی از بهترین مکمل‌ها برای زنان بالای 50 سال محسوب می‌شود. علاوه براین، مصرف کافی ویتامین D به کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های ایمنی ذاتی، بیماری‌های قلبی و سرطان مرتبط می‌شود.

برای زنان بالای 50 سال، میزان مصرف روزانه توصیه شده بین 600 تا 800 واحد بین‌المللی (IU) یا 15 تا 20 میکروگرم است. مهم است که با همکاری و مشاوره پزشک خود، سطح ویتامین D در خون خود را بررسی کنید تا کمبود آن را پیشگیری کنید؛ آن‌ها بهترین راهنمایی را برای شما ارائه خواهند داد.

کلاژن

گزینه دیگر در بهترین مکمل ها برای زنان بالای 50 سال، کلاژن است. کلاژن بخشی ضروری از سلامت مفاصل، استخوان ها و پوست شما است. کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد، به خصوص پس از یائسگی. این می تواند با ایجاد مفاصل سفت، چین و چروک و کاهش تراکم مواد معدنی استخوان، روند پیری را تسریع کند.

گودسون به ما می گوید: “تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد مکمل های روزانه با پپتیدهای کلاژن در زنان یائسه می تواند سلامت پوست، استخوان و مفاصل را بهبود بخشد. مصرف کلاژن در واقع می تواند به بدن شما کمک کند کلاژن بیشتری تولید کند.”

منبع: سلامت نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا