دانستنی ها

بهترین زمان برای مصرف امگا 3

امگا 3 یکی از مهم ترین ترکیبات غذایی است که کمتر در مورد آن صحبت می شود و به همین دلیل بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند. امگا 3 عمدتا در ماهی های چرب یافت می شود و اگر ماهی خوار نیستید، احتمالاً کمبود امگا 3 دارید.

بسیاری از افراد برای درمان برخی از مشکلات سلامتی نیاز به مصرف امگا 3 دارند، اما برای تاثیرگذاری بیشتر این دارو، بهتر است زمان مصرف آن را بدانید.

اهمیت مصرف مکمل های امگا 3

به طور کلی توصیه می شود که افراد داروها و مکمل ها را صبح ها همراه با صبحانه مصرف کنند. این از نظر علمی ثابت شده است. نحوه شروع روز می تواند انرژی زیادی به بدن بدهد. یکی از مکمل هایی که در مورد زمان مصرف آن سوال داشتید امگا 3 بود و در این قسمت از سلامت و تندرستی ناناک به زمان مناسب مصرف آن می پردازیم.

بهترین زمان برای مصرف امگا 3

تحقیقات جدید نشان می دهد که اثربخشی داروها به زمان مصرف بستگی دارد و در نتیجه باید سعی کنیم زمان خاصی را برای مصرف داروها و مکمل ها در نظر بگیریم. روغن ماهی امگا 3 یکی از رایج ترین مکمل هایی است که می توانید همراه با غذا مصرف کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشید.

امگا 3 موجود در روغن ماهی وقتی با روغن های دیگر مصرف شود بهتر جذب می شود. اگر این مکمل ها را با معده خالی مصرف کنید، احتمالاً به خوبی جذب بدن شما نمی شوند، بنابراین بهترین زمان برای مصرف این مکمل در وهله اول زمانی است که شکم پر دارید.

رفلاکس معده بعد از مصرف امگا 3

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پس از مصرف امگا 3 دچار رفلاکس می شوید، متخصصان توصیه می کنند مکمل را به دو قسمت تقسیم کنید و مراقب باشید که دوز سنگین در عصر مصرف نکنید، زیرا امگا 3 روی مایعات معده می نشیند. این آب را در معده جذب کرده و روی آن شناور می شود که در هنگام عصر مصرف آن باعث سوء هاضمه می شود. اگر می خواهید قبل از خواب آن را با سایر مواد مغذی ترکیب کنید، اشکالی ندارد و می توانید آن را در شب مصرف کنید.

چگونه یک وعده غذایی کم چرب بر جذب امگا 3 تاثیر می گذارد؟

بسیاری از افرادی که برای مدت طولانی از امگا 3 استفاده می کنند ترجیح می دهند صبح ها این مکمل را به عنوان اولین چیزی که در دهان خود دارند مصرف کنند. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که اسیدهای چرب امگا 3 برای جذب بهتر باید همراه با غذا و غذاهای چرب مصرف شوند. امروزه دانشمندان ما را به سمت صبحانه های کم چرب سوق می دهند و اینجاست که گیج می شویم.

اگر صبحانه نمی‌خورید یا صبح‌ها غذاهای کم‌چرب مصرف می‌کنید، به این معنی است که باید مصرف امگا 3 را به زمانی موکول کنید که معده‌تان پرتر شود.

فواید مصرف امگا 3 در شب

اگر امگا 3 را به مقدار مناسب مصرف کنید، نتایج را به وضوح احساس خواهید کرد، اما زمان بندی نیز تاثیر زیادی دارد. همانطور که گفتیم امگا 3 فواید زیادی دارد.

مصرف آن در شب کیفیت خواب را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد. اگر از آرتریت یا درد مفاصل رنج می برید، احتمالاً علائم شما در صبح بدتر می شود. مطالعه ای که در فرانسه انجام شد به این نتیجه رسید که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی اگر 4 تا 8 ساعت قبل از اوج درد مصرف شوند موثرتر هستند.

از آنجایی که اسید چرب امگا 3 باعث تغییرات بیوشیمیایی مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی می شود، مصرف این مکمل در عصر ممکن است به شما کمک کند صبح روز بعد راحت تر از خواب بیدار شوید.

مطالعه دیگری که در انگلستان انجام شد نشان داد کودکانی که در شب امگا 3 مصرف می کردند کیفیت خواب بهتری داشتند و در نیمه شب کمتر از خواب بیدار می شدند. مطالعات دیگر نیز نشان می دهد که مصرف امگا 3 به اندازه کافی برای بهبود کیفیت استراحت و آرامش و کاهش خطر آپنه خواب یا خروپف موثر است.

به طور کلی افرادی که از امگا 3 استفاده می کنند در آخر هفته ها 30 دقیقه بیشتر می خوابند که برای کنترل رفتار و احساسات کودکان بسیار مهم است.

بهترین زمان برای مصرف امگا 3 صبح است یا عصر؟

مصرف داروها و مکمل ها در شب

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که آسپرین یا داروهای کاهش دهنده کلسترول یا فشار خون و داروهای ضد رفلاکس در عصر بهتر عمل می کنند. دانشمندان توضیح می‌دهند که توانایی بدن برای جذب مواد شیمیایی، داروها و مکمل‌های غذایی در هنگام خواب تغییر می‌کند و ریتم شبانه‌روزی بدن بر تعادل هورمونی تأثیر می‌گذارد.

از آنجایی که بسیاری از علائم، به ویژه علائم مربوط به سکته مغزی یا بیماری قلبی، در شب بدتر می شوند، مصرف برخی داروها یا مکمل ها قبل از خواب می تواند به ما در بهبود سلامت روز بعد کمک کند.

بین ساعت 22:00 تا 02:00 شب، معده ما تقریباً 2 تا 3 برابر بیشتر از حد معمول اسید تولید می کند و در نتیجه، سوزش سر دل هنگام دراز کشیدن در این ساعات تشدید می شود و عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد می کند. این عوامل توضیح می‌دهند که چرا 70 درصد از افرادی که داروهای ضد رفلاکس مصرف می‌کنند، بعداً در روز اثرات بیشتری را احساس می‌کنند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که حملات قلبی و سکته بیشتر در ساعات اولیه صبح اتفاق می افتد. یک مطالعه 5 ساله در اسپانیا به این نتیجه رسید: خطر سکته مغزی و حمله قلبی در افرادی که شب ها داروهای فشار خون مصرف می کنند نسبت به افرادی که داروهای خود را در صبح مصرف می کنند، 33 درصد کمتر است. دارند.

منبع: نمناک

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/بهترین-زمان-برای-مصرف-امگا-3/

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا