دانستنی ها

درمان موثر برای کاهش قند خون کشف شد!/دیابت خود را در خانه درمان کنید!/جزئیات

اگر دیابت دارید، تعدادی از استراتژی های تناسب اندام می توانند به شما در مبارزه با چربی، افزایش توده عضلانی، بهبود تعادل، کاهش استرس و حتی کاهش نیاز شما به تزریق انسولین کمک کنند.

به گزارش پی ام آپ، افراد دیابتی برای بهبود وضعیت جسمانی خود علاوه بر رعایت رژیم غذایی خاص، به فعالیت بدنی نیز نیاز دارند. به گفته اوری دی هلت، این مقاله در مورد 6 ورزش عالی برای افراد مبتلا به دیابت صحبت می کند.

پیاده روی سریع یک فعالیت سبک با فواید فراوان است.

اگر دیابت دارید و برنامه ورزشی ندارید، با پیاده روی شروع کنید. پیاده روی برای انسان آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش خوب و مکانی برای رفتن است. پیاده روی احتمالاً یکی از فعالیت های توصیه شده برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است. طبق بیانیه دانشکده بهداشت عمومی چان وابسته به دانشگاه هاروارد، پیاده روی سریع که ضربان قلب را افزایش می دهد، ورزش با شدت متوسط ​​در نظر گرفته می شود. پیاده‌روی سریع ۳۰ دقیقه در روز و پنج روز در هفته به شما کمک می‌کند به هدف توصیه‌شده ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته برسید.

“تایچی” ؛ کاهش دهنده استرس و تثبیت کننده

تای چی یک سنت باستانی چینی است. طبق گفته کلینیک مایو، شرکت کنندگان با یک سری حرکات آهسته و پیوسته همراه با تنفس عمیق به تای چی می پردازند. یک «متاآنالیز» (ترکیب نتایج آماری حاصل از دو یا چند مطالعه جداگانه) در مجله تحقیقات دیابت به این نتیجه رسید که «تای چی» روشی موثر برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ برای مدیریت سطح گلوکز خون و A۱C (تست سطح قند خون) است.

تای چی برای بیماران دیابتی ایده آل است زیرا باعث نشاط و تسکین استرس می شود. تای چی همچنین تعادل را بهبود می بخشد و ممکن است آسیب عصبی را کاهش دهد، یک عارضه رایج در افراد مبتلا به دیابت که قند خون آنها به خوبی مدیریت نمی شود.

ضرورت تمرین با وزنه برای حفظ عضلات

مزایای تمرین با وزنه برای همه افراد صدق می کند، نه فقط افراد مبتلا به دیابت. تمرینات با وزنه باعث ایجاد توده عضلانی می شود که برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مهم است. اگر توده عضلانی خود را از دست بدهید، حفظ قند خون بسیار دشوار خواهد بود.

حداقل دو بار در هفته به عنوان بخشی از برنامه مدیریت دیابت خود، تمرینات مقاومتی یا وزنه برداری را برنامه ریزی کنید. به گفته کالج آمریکایی پزشکی ورزشی (ACSM) هر تجربه ای که داشته باشید، می توانید با خیال راحت ورزش های مقاومتی را به روال خود اضافه کنید. این شامل تمرینی است که با وزنه‌های آزاد، دستگاه‌ها به صورت مقاومتی انجام می‌شود که در فرد احساس چالش ایجاد می‌کند. ACSM توصیه می‌کند که روی انجام دو تا سه ست ۸ تا ۱۲ تکراری از هر تمرین تمرکز کنید.

یوگا برای کنترل قند خون استرس را کاهش می دهد

تحقیقات نشان می دهد که اگر دیابت دارید، یوگا مانند تای چی می تواند به کاهش استرس و مدیریت بیماری کمک کند. هنگامی که سطح استرس افزایش می یابد، سطح قند خون شما نیز افزایش می یابد. یکی از مزایای یوگا به عنوان یک ورزش این است که می توانید آن را هر چند وقت یک بار که می خواهید انجام دهید. البته هر چه بیشتر بهتر. در مطالعه ای که نتایج آن در مجله فعالیت بدنی و سلامت منتشر شد، محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش به کاهش علائم افسردگی در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

شنا کردن حس خوبی دارد

شنا یکی دیگر از ورزش های هوازی است و برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ایده آل است زیرا به مفاصل شما فشار نمی آورد. در مقایسه با پیاده روی یا دویدن، شنا در آب استرس کمتری به بدن شما وارد می کند. انجمن دیابت آمریکا می گوید که دیابت نوع 2 می تواند منجر به عوارض پا از جمله نوروپاتی شود (نوروپاتی در اثر آسیب به اعصاب خارج از مغز و نخاع (اعصاب محیطی) ایجاد می شود و باعث ضعف، بی حسی و درد در دست ها و پاها می شود. می‌توانید برای محافظت از پاهایتان در استخر کفش‌های آبی بخرید، زیرا نوروپاتی می‌تواند منجر به از دست دادن حس در پا شود.

دوچرخه سواری عالی برای سوزاندن کالری

دوچرخه‌سواری یک ورزش هوازی است که باعث قوی‌تر شدن قلب و عملکرد بهتر ریه‌ها می‌شود و با سوزاندن کالری شروع می‌شود. طبق یک مطالعه، چندین بار دوچرخه سواری در هفته به عنوان یک وسیله حمل و نقل منظم، باعث کاهش چاقی، فشار خون بالا و سطح تری گلیسیرید خون می شود. حتی لازم نیست برای دوچرخه سواری از خانه خارج شوید: دوچرخه ثابت می تواند مفید باشد زیرا می توانید آن را در داخل خانه انجام دهید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا