اخبار روز

بهترین خبر برای کارگران! /افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از اجرای نشست هفته آینده شورای عالی کار با محور تقویت معیشت کارگران خبر داد.

به گزارش پی ام آپ، هادی ابوی دبیرکل کانون عالی تشکل های کارگری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پی ام آپ، با اشاره به اینکه هفته آینده شورای عالی کار جلسه ای با محوریت ارتقای زندگی کارگران تشکیل می دهد گفت: با اسناد به دنبال قانع کردن دولت هستیم قدرت خرید کارگران را کاهش دهید. تلاش داریم با حمایت های غیرنقدی از جمله کاتالوگ الکترونیکی و تهیه غذا برای خانواده های کارگری به معیشت خانواده های کارگری کمک کنیم.

ابوی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه و توجه به معیشت کارگران یک درخواست بود، افزود: دولت تمام تلاش خود را برای موفقیت در طرح کالابرگ و کنترل قیمت ها با اجرای طرح کالابرگ انجام می دهد. اما این به تنهایی کافی نیست و برای تقویت معیشت خانواده های کارگر ضروری است. بنابراین لازم است دولت به هر نحوی که می تواند از کارگران حمایت کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: اگر بحث ترمیم دستمزد در اواسط سال مطرح شود، اختلافات شرکای اجتماعی بر سر مذاکرات دستمزد سال آینده کاهش می یابد و سال آینده کارگر و کارفرما با چالش کمتری سر حقوق مذاکره می کنند.

ابوی در پاسخ به اینکه آیا در جلسه قبلی شورای عالی کار بحث دستمزد و حقوق مطرح شده است، گفت: نمایندگان کارگری با توجه به افزایش قیمت ها و عدم ثبات به دنبال تشکیل جلسه ای برای بررسی دستمزد و کاهش قدرت خرید کارگران هستند. در قیمت محصولات اساسی، نمایندگان کارگری به بررسی ادامه می دهند، این موضوع با حضور مسئولان رخ می دهد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا