دانستنی ها

بهترین توصیه های وضعیت خواب برای افراد مبتلا به کمردرد

کمردرد قادر است تمام زندگی شما را به خطر اندازد. علاوه بر اینکه در طول روز برای شما ناراحت‌کننده است، می‌تواند موانعی را برای انجام فعالیت‌های روزمره و سالم مانند کار، ورزش و زندگی اجتماعی شما ایجاد کند. اگر تا کنون با این مشکل روبرو شده‌اید، باید بدانید که تنها نیستید. طبق گزارش انجمن فیزیوتراپی آمریکا، ۲۵ درصد از مردم آمریکا در طول سه ماه گذشته به کمردرد مبتلا شده‌اند.

کمردرد دلایل ممکن زیادی دارد، از نشستن پشت میز در طول روز گرفته تا تنش عضلانی. اما یکی از مواردی که می تواند باعث کمردرد شود، نحوه خوابیدن شما در شب است. اگر با کمردرد از خواب بیدار می شوید، موقعیت خواب شما ممکن است نقش داشته باشد.

به گزارش ویمنز هلث، خوب خوابیدن در هنگام درد ممکن است غیرممکن به نظر برسد. خبر خوب این است که با چند تغییر می توانید علائم را کاهش دهید و با احساس سرزندگی و شادابی از خواب بیدار شوید. از کارشناسان پرسیدیم بهترین وضعیت خوابیدن برای تسکین کمردرد چیست و از چه چیزی باید اجتناب کرد.

کمردرد چه تاثیری بر خواب شما دارد؟

اگر شب‌ها زیاد در رختخواب چرخش دارید، احتمالاً مربوط به کمردردی است که خواب شما را مختل می‌کند. خواب و کمر درد به شدت بر یکدیگر تأثیر می گذارد. افراد مبتلا به کمردرد به دلیل ناراحتی و بیدار شدن مکرر به احتمال زیاد کیفیت خواب پایین را گزارش می کنند. در حالی که روابط علت و معلولی مشخص نیست، خواب ناکافی می تواند آرامش و ریکاوری عضلات را که به طور معمول در طول خواب اتفاق می افتد مختل کند.

وضعیت خوابیدن بر ستون فقرات تأثیر می گذارد و می تواند فشار روی کمر را افزایش یا کاهش دهد.

به پشت خوابیدن

ممکن است فکر کنید به پشت خوابیدن ایده بدی است، اما به نظر می رسد که در واقع می تواند کمردرد را کاهش دهد. این وضعیت خوابیدن از ستون فقرات شما حمایت می کند و به آن اجازه می دهد تا به شکل خمیده طبیعی خود استراحت کند. خوابیدن به پشت برای کمردرد مفید است، به خصوص با قرار دادن یک بالش زیر زانو برای حمایت از انحنای طبیعی ستون فقرات خوب است.

اگر مرتباً کمردرد را تجربه می کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که برای خود تشک جدیدی بخرید: استفاده از تشک های متوسط ​​تا سفت به طور کلی می تواند کمردرد را کاهش داده و کیفیت خواب را بهبود بخشد.

بهترین توصیه های وضعیت خواب برای افراد مبتلا به کمردرد

وضعیت جنینی

حلقه زدن در وضعیت جنین نه تنها آرامش بخش است، بلکه می تواند تنش را نیز کاهش دهد. این شامل دراز کشیدن به پهلو با زانوهای خم شده است. توصیه شده ترین وضعیت برای کاهش کمردرد، وضعیت پهلو است که به آن وضعیت جنین نیز می گویند. در این حالت می توانید زانوها و باسن خود را خم کنید تا ستون فقرات خنثی داشته باشید. گاهی اوقات قرار دادن بالش بین زانوها به شما کمک می کند تا راحت تر باشید.

بدترین وضعیت خوابیدن برای کمردرد چیست؟

اگرچه ممکن است هنگام خوابیدن روی شکم احساس راحتی کنید، اما این وضعیت می تواند کمردرد شما را بدتر کند. خوابیدن روی شکم می تواند به کمر و گردن فشار وارد کند. خوابیدن جلوی شما باعث می شود ستون فقرات شما از هم تراز نباشد و باعث درد شود. با این حال، اگر دوست دارید روی شکم بخوابید، تنظیمات کوچک مانند قرار دادن یک بالش زیر شکم می تواند شما را راحت تر کند.

بهترین توصیه های وضعیت خواب برای افراد مبتلا به کمردرد

چگونه با کمردرد خوب بخوابم؟

همانطور که کمردرد باعث می شود به رختخواب بخیزید، حرکات ملایم می تواند تنش را کاهش دهد. حتما در طول روز ورزش کنید. یک جلسه پیاده روی یا یوگا با طراوت می تواند سفتی را از بین ببرد و به شما کمک کند تا از حالت عادی خود خارج شوید. همچنین، اگر تشک شما شروع به افتادن کرده است، ممکن است زمان خرید تشک جدید فرا رسیده باشد. 63 درصد افراد می گویند که کمردردشان پس از تعویض و خرید تشک جدید تسکین می یابد.

هنگام خرید تشک های سفت تری را انتخاب کنید. تشک های فوق العاده راحت ممکن است در ابتدا احساس خوبی داشته باشند، اما برای کمر و پشت شما خوب نیستند. از حرکات ناگهانی و تند خودداری کنید و سعی کنید هنگام بلند شدن از رختخواب از ناحیه کمر به سمت جلو خم نشوید زیرا ممکن است به کمر شما آسیب برساند. در عوض، به پهلوی خود بغلتید و از دستان خود برای فشار دادن خود به سمت بالا استفاده کنید و پاهای خود را روی لبه تخت بچرخانید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا