اخبار روز

ماجرای خنثی سازی بمب های تهران!/جزئیات

 

چندی پیش وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای از خنثی سازی 30 انفجار همزمان در تهران و دستگیری 28 تروریست توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در نشست اعضای کمیته‌های نظارت استانی که طی روزهای اخیر با عنوان «انتخابات قوی، منظم و مؤثر» برگزار شد، جزئیاتی از حادثه خنثی‌سازی بمب‌گذاری‌های تهران را ارائه کرد.

وزیر اطلاعات ابتدا از افزایش چشمگیر قاچاق اسلحه به کشور در ماه های اخیر برای ایجاد هرج و مرج و ناامنی خبر داد و گفت: بسیاری از محموله های قاچاق توسط سپاه، فراجا و وزارت اطلاعات امنیتی کشور کشف و اعضای آن دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و گروهک ها کارگاه های ساخت بمب و… را نیز در داخل کشور فعال کردند. این کارگاه ها در شهرهای مختلف شناسایی و عوامل آنها دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در ایام اربعین می خواستند 30 بمب را همزمان در تهران منفجر کنند که در بیانیه وزارت اطلاعات به آن اشاره شده بود از جمله اینکه می خواستند مسیر راهپیمایی را منفجر کنند و بقیه را در تهران منفجر کنند. سایر مکان های عمومی بمب ها زمان بندی شده و با استفاده از تلفن های همراه منفجر شدند.

خطیب افزود: در این زمینه دشمنان به دنبال کشتار بودند و اطلاعیه هایی تهیه کرده بودند که این کشتارها به تلافی کشته شدگان در اغتشاشات بوده است بنابراین می توان آن را به ارتش نسبت داد. بخش زیادی از دستگیر شدگان از گروه های تکفیری و جدایی طلب آموزش دیده در کشورهای منطقه بودند.

در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است: تروریست ها در جریان عملیات علیه یکی از منازل این تیم، عملیات انتحاری را طراحی کردند که می تواند منجر به جراحت ساکنان خانه های همجوار شود، بنابراین با تلاش و سرعت اقدامات شجاعانه نیروهای مردان ناشناس از این کار جلوگیری کردند و توانستند عملیات را انجام دهند. از خودکشی او جلوگیری شد. اما این اقدام متأسفانه منجر به مجروح شدن دو سرباز گمنام امام زمان (عج) شد.

وزارت اطلاعات همچنین در خصوص حمایت 28 نفر از اعضای این شبکه تروریستی تاکید کرده بود که این عناصر با گروه جنایتکار حرفه ای داعش مرتبط بوده و برخی از آنها در گذشته با تکفیری ها در سوریه همراهی کرده و یا در افغانستان و پاکستان بوده اند. و اقلیم کردستان در عراق. با وجود داعشی بودن فعالان دستگیر شده، مدل طراحی این عملیات و الگوی رفتاری این تروریست ها بسیار فنی و پیچیده تر از الگوی معمول جریان های تکفیری است و مطابقت قابل توجهی با روش ها و سازوکارهای شناخته شده صهیونیست ها دارد. رژیم اشغالگر بکارگیری تخصصی ترین روش های سازماندهی نامنظم و سلولی، استفاده از روش های فریب و به کارگیری عوامل اطلاعاتی خودی، تمرکز ارتباطات در شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه واتس اپ، استفاده از عناصر واسطه ای و چندگانه در ارتباطات، استفاده از جعل کنندگان کاملا حرفه ای برای ارائه مدارک لازم و ده ها جزء دیگر. برخی دیگر از این دست همگی به وجود منشأ خارج از گروه داعش در پشت صحنه عوامل دستگیر شده اشاره می کنند.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا