اخبار روز سینما

به گفته وزیر ارشاد، چندین مرکز فرهنگی بین ایران و روسیه تاسیس خواهد شد/ جزئیات خبر

با توجه به‌ گفته‌های وزیر ارشاد در تهران، سنت پترزبورگ، مسکو و یکی دیگر از شهرهای ایران، چند مرکز فرهنگی دایر به زودی دایر می‌شود.

 

وزیر ارشاد در جلسه هیئت دولت به خبرنگاران اعلام کرد که پس از تصویب مجلس، برنامه‌ای برای ایجاد مراکز فرهنگی در ایران و روسیه در حال برنامه‌ریزی است.

اسماعیلی، وزیر ارشاد، در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در صورت تصویب مجلس، چندین مرکز فرهنگی در شهرهای تهران، مسکو و سن پترزبورگ در ایران و روسیه تأسیس خواهند شد. علاوه بر این، یک مرکز دیگر نیز در یکی از شهرهای ایران که تعیین آن به عهده ماست، احداث خواهد شد.

وی افزود: تجربه موفقی از نمایش فیلم‌های ایرانی در روسیه وجود دارد و سال گذشته یکی از آثار انیمیشنی ما با فروش 2 و نیم میلیون دلاری در آن کشور موفق عمل کرد.

همچنین وزیر ارشاد اعلام کرد: در سال جاری، توافق شده است که فیلم‌های جدیدی از ایران در شبکه نمایش خانگی روسیه به نمایش درآیند. این اقدام به بالابردن اقتصاد فرهنگ و هنر کمک چشمگیری خواهد کرد و گامی مثبت در جهت ترویج فرهنگ و هنر ایرانی است.

اسماعیلی اظهار داشت: به آرزوی خداوند، پیشنهادات لازم برای اجرای تبصره 9 بند همراه با تلاش و همکاری وزارت نفت ارائه شده است. در این راستا، وزارت نفت قدم اول را برداشته و تعهد کرده است که یک درصد از درآمدهای خود را به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا