اخبار روز

به گفته وزارت رفاه، نرخ امید به زندگی در ایران به ۷۸ سال رسید!

سید صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به این موضوع اشاره کرد که یکی از انجام‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران، افزایش نرخ امید به زندگی است. در آغاز انقلاب، میانگین امید به زندگی ۵۲ سال به ۵۳ سال افزایش یافته بود، اما با تلاش در حوزه‌های درمانی و رفاهی، نرخ امید به زندگی به بیش از ۷۸ سال افزایش یافت.

در یک اعلامیه، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد که افزایش نرخ امید به زندگی از ۵۳ سال به ۷۸ سال از دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی است، و این موضوع نیازمند توجه به آینده بازنشستگان است.

در یک مراسم رسمی برگزار شده برای رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی، سید صولت مرتضوی به اشتراک گذاشت: “در چند سرفصل دولتمردان، رهبر معظم انقلاب اسلامی به تشویق و تمجید از کارهای انجام‌شده پرداخته و در عین حال تذکرات مفیدی ارائه داده‌اند.”

وی اضافه کرد: “یکی از مهمترین خدمات انجام‌شده توسط نظام جمهوری اسلامی، افزایش نرخ امید به زندگی است. در ابتدای انقلاب، میانگین امید به زندگی در حدود ۵۲ تا ۵۳ سال بود. اما با تلاش‌های انجام‌شده در زمینه خدمات درمانی و رفاهی، نرخ امید به زندگی به بیش از ۷۸ سال افزایش یافته است.”

در ادامه، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به دلیل افزایش نرخ امید به زندگی، لازم است به آینده بازنشستگان توجه کنیم. صندوق‌های بازنشستگی، اطمینان حداقلی را برای این جامعه ایجاد کرده‌اند، اما این تضمینات کافی نیستند. در جوامع اسلامی و به ویژه در ایران، مراودات اجتماعی بیشتر است و نیاز به تضمینات بیشتری داریم. به همین دلیل، قانون‌گذاران تصمیم به ایجاد صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی گرفته‌اند.

سید صولت مرتضوی افزود: در این صندوق‌ها، افراد می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و به سود حاصل از آنها شرکت کنند. این افراد از طریق این سرمایه‌گذاری می‌توانند حقوق تکمیلی خود را دریافت کنند و با افزایش میزان سرمایه‌گذاری، از مزایای بیشتری بهره‌مند شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا