اخبار روز سینما

به گفته ابوترابی‌فرد اصلاح فوری موضع اخیر، انتظار جدی ایران از مسکو است!/جزئیات

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جشن بزرگ غدیر خلق ایجاد یک جبهه گسترده فرهنگی بود که قطعاً می تواند چالش های بزرگ فرهنگی کشور را به فرصت تبدیل کند.

گزارش کردن مهر; حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه امروز تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: از خداوند متعال عاجزانه می خواهم که مسیر معرفت شما را با درک دقیق و درست آماده کند. مکتب غدیر و واقعه تاریخی و تحول آفرین مباهله تقوا و آثار عادلانه را به روی جامعه اسلامی و انسانی باز می کند.

وی ادامه داد: ایام فرخنده و تحول آفرین ماه ذی الحجه با حوادث و جشن های بزرگ همراه است. عید غدیر خم و نزول آیه مباهله و حضور پیامبر (ص) و یارانش در میدان تاریخی مباهله از اتفاقات مهم این ایام است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ویژگی های آیه مباهله گفت: اولاً آیه مباهله سوره الخطاب است. دوم تفسير روشن آيه تطهير و توضيح همنوعان و جايگاه ممتاز آنان و سوم شرح طولاني از شخصيت منحصر به فرد اميرالمؤمنين علي (عليه السلام).

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه کلام قرآن، رمز پایداری قرآن و ماندگاری مکتب اسلام است، تصریح کرد: همه تصمیمات ما در بعد فردی، اجتماعی، سیاسی، خانواده و غیره زمینه ها باید مبتنی بر دانش باشد. کسی که عاقلانه راه نمی‌رود، خداوند او را حفظ نمی‌کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: مقام حضرت عیسی علیه السلام در نزد خداوند مانند مقام آدم است. حضرت عیسی علیه السلام بنده برگزیده خداست.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: هرکس حق را نپذیرد اما ادعای حق کند بر خدا قهر می کند.

حجت السلام ابوترابی فرد با بیان اینکه از نظر قرآن کریم همه کودکان و همه زنان اهل بیت انبیاء محسوب نمی شوند، تصریح کرد: در قرآن کریم کسانی از اهل بیت پیامبران هستند که دارای عقاید یکسان هستند. و عمل صالح به عنوان پیامبران خدا، و گفت: پسر نوح پیامبر از پیامبران نیست.

وی افزود: در جهان اسلام زن، فرزند، مرد و انسانی در حد خمسه طیبه نیست. این خانواده استثنایی در اوج پاکی، معرفت و ایمان قرار دارند، پس باید رهبران جامعه بشری باشند.

جشن بزرگ غدیر، ایجاد یک جبهه گسترده فرهنگی را در پیش گرفت

خطیب نماز جمعه گفت: جشن بزرگ غدیر با حضور میلیونی برادران و خواهران ما جلوه ای از مهر و محبت و دوستی و چنگ زدن به ریسمان امامت و ولایت و به نوعی ایجاد جبهه وسیع فرهنگی بود که قطعاً می تواند چالش های بزرگ فرهنگی کشور را به فرصت تبدیل کند.

50 و افزود: 1000 خدمتگزار جوان در این حضور میلیونی خدمت کردند. 1500 موکب در تهران و 1000 موکب در شهرستان ها برای خدمت به امیرالمومنین برپا بود.

انتظار جدی مردم ایران از مسکو اصلاح فوری موضع اخیر است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بیانیه پایانی مذاکرات راهبردی وزرای امور خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، گفت: با توجه به روابط راهبردی و راهبردی فی مابین. تهران و مسکو و نامه سازمان شانگهای در خصوص احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عضو به طور جدی امیدوارند که ملت عزیز ایران و ملت‌های مسلمان منطقه مسکو موضع اخیر را عاجل اصلاح و اصلاح کنند.

وی گفت: هفته تامین اجتماعی راهی برای تکریم خدمت به مردم است. هفته ای است که جایگاه باشکوه نظام تامین اجتماعی را برای تحقق عدالت، امنیت و کرامت انسانی آحاد جامعه در حکومتی مبتنی بر عقلانیت، دانش و آموزش تبیین می کند. از دیدگاه حضرت علی (ع) در منشور حاکمیتی نظام تامین اجتماعی، نقش تعیین کننده ای در حاکمیت دینی دارد.

70 درصد افراد جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

حجت السلام ابوترابی فرد تصریح کرد: امروز در نظام ما بیش از 70 درصد افراد جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند و این رقم در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی 20 درصد بوده است. یعنی رشد بیش از 350 درصدی را شاهد هستیم که باید از دولت محترم تشکر کرد که با وجود تمام مشکلات طی دو سال گذشته نزدیک به 2 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی گفت: در برنامه توسعه افق هفتم تا 5 سال آینده 4 میلیون نفر بدون بیمه تحت پوشش قرار می گیرند.

وی گفت: از دیگر اقداماتی که در این مدت در زمینه پایداری منابع صندوق بازنشستگی انجام شده، اقدام بی نظیر تسویه بدهی بانکی سازمان تامین اجتماعی است که بیش از 100 هزار میلیارد تومان بوده است.

خطیب نماز جمعه گفت: پرهیز از تصمیم گیری های سیاسی و انتصابات سیاسی در بنگاه های اقتصادی بسیار مهم است و رهبری وزارت رفاه برای تحقق این امر مصمم هستند. لذا از شما می خواهیم که قاطعانه در این مسیر حرکت کنید. برای ثبات منابع صندوق های بازنشستگی».

وی با اشاره به محورهای برنامه هفتم توسعه گفت: یکی از مهمترین اصول قانون برنامه که به تصویب رهبر انقلاب رسیده است، بحث تحول در نظام بودجه ای کشور است.

تورم ریشه در عدم تطابق هزینه و درآمد دارد

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه کسری غیرمنطقی و مغایرت بی دلیل در بودجه سالانه کشور یکی از مهم ترین تهدیدات برنامه هفتم توسعه است، خاطرنشان کرد: این کسری غیرمنطقی و مغایرت بی دلیل در بودجه سالانه کشور است. تورمی که شما متحمل می شوید ریشه در عدم تطابق هزینه ها و درآمدی دارد که مردم باید تحمل کنند.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند باید منابع را تجمیع کرد تا عدم تعادل بودجه کاهش یابد، ادامه داد: کاهش دولت، تحقق دولت الکترونیک و تلاش برای سپردن مسئولیت ها به شایسته ترین مدیران کلید کاهش عدم تعادل بودجه است.

وی یادآور شد: برای درک دقیق ناکارآمدی نظام اداری کشور کافی است به مردم مراجعه کنیم. از آنها در مورد میزان رضایت از خدمات ارائه شده به آنها بپرسید.

تخصیص منابع باید در راستای اولویت ها باشد

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه گفت: هدف از بودجه ایجاد انضباط مالی است. تخصیص منابع باید در راستای اولویت ها باشد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا