دانستنی ها

بخاطر این دلیل مهم نوشابه را با قوطی ننوشید!

قوطی های آلومینیومی از کارخانه تا دست شما و در معرض محیط های آلوده راه زیادی را طی می کنند. با خواندن این بخش متوجه خواهید شد که چرا هرگز نباید مستقیماً از درب این قوطی ها بنوشید.

باکتری اشریشیا کولی روی قوطی‌های نوشابه

پزشکان قوطی ها را از پمپ بنزین ها و مغازه ها جمع آوری کردند. اگرچه این جعبه‌ها تمیز بودند، اما برخی از جعبه‌های فروشگاه نشانه‌هایی از اشریشیا کلی داشتند که می‌تواند باعث اسهال، بیماری‌های تنفسی و ذات‌الریه شود.

بیسفنول A

این ماده شیمیایی یک عنصر رایج در بطری های پلاستیکی است، اما سازندگان پس از اینکه متوجه شدند می تواند تعادل هورمونی را به هم بزند، استفاده از آن را متوقف کردند. اما این ترکیب هنوز در قوطی های فلزی یافت می شود.

متالیک تانگ

برای افراد مبتلا به آلرژی، تماس دهان با قاب آلومینیومی می تواند باعث واکنش نامطلوب به طعم فلز شود.

جوندگان در قوطی های نوشابه

این احتمال وجود دارد که بطری ها در معرض موش یا سایر جوندگان قرار گرفته باشند.

مهمانی باکتری ها

در سال 2013، یک مطالعه مبتنی بر تحقیق بر روی مواد آلوده یافت شده بر روی این جعبه ها انجام شد و مشخص شد که این مواد با باکتری‌های استنوتروفوموناس مالتوفیلیا، سودومونا لوته اولا و انتروباکتر آلوده شده‌اند که می‌توانند منجر به بروز بیماری و عفونت در افراد مبتلا به بیماری ایدز شود.

ابزارهای محیطی

آلومینیوم 100% قابل بازیافت است و برای تولید به انرژی دو برابر بطری نیاز دارد. بنابراین اگر نگران محیط زیست هستید بهتر است یک بطری بخرید.

حشرات موذی

قند موجود در نوشیدنی می تواند حشراتی مانند مگس ها و زنبورها را جذب کند.

منبع: همشهری

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا