اخبار روز

به صورت آنی؛ بازماندگان باید سهام سهام را بخوانند

خبر مهم افزایش سود سهام عدالت حکایت از قول دولت به پرداخت 10 میلیون تومان سهام عدالت به بازماندگان داشت. سود سهام امسال دو برابر شده و فاز اول سود سهام به زودی به حساب سهامداران واریز می شود. مالک سهام عدالت می توانید از بانک ها وام های کوچک بدون وثیقه بگیرید.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با یادآوری اینکه پیگیری دولت برای تغییر ساختار سهام عدالت کشور را به فاجعه خواهد رساند، از رئیس مجلس خواست با تماس با وزیر اقتصاد از این امر جلوگیری کند.

محسن علیزاده در جلسه علنی شورای اسلامی در یادداشتی که با اشاره به ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی و خطاب به رئیس مجلس خواستار نظر وی در خصوص انتخاب نمایندگان در هیئت ها شد، گفت: خبر نگران کننده است. با توجه به پیگیری وزیر اقتصاد و دارایی در رابطه با شایعاتی مبنی بر تغییر ساختار مدیریت سهام در کشور که اگر صحت داشته باشد بسیار نگران کننده است و گمان می رود دولت در صدد برداشتن آن است. بیش از سهام به طور کامل .

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: سود سهام هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده است و پس از تعیین سود تصمیم گیری می شود.

حقوق صاحبان سهام در چه زمانی پرداخت می شود؟

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در جمع خبرنگاران گفت: سود سهام عدالت هنوز در شورای عالی بورس تصویب نشده است و با مشخص شدن سود تصمیم گیری می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت بورس تا پایان سال گفت: نمی‌توانیم شرایط بورس را با توجه به عوامل مختلف اعلام کنیم، اما با در نظر گرفتن عوامل بنیادی، سود و … ، به نظر می رسد ما تجربه شرایط پایداری داریم. و به نظر می رسد هیچ چیز منفی اتفاق نمی افتد.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوالی درباره بازار اجماعی گفت: بازار اجماع را برای اصلاح شرایط بنیادی ایجاد کردیم، دوره‌های مختلف فراز و نشیب بازار داشتیم، اما سرمایه‌گذاران بدون توجه به شرایط، معاملات را انجام می‌دادند. شرکت های زیربنایی این شرکت ها معمولاً اخراج می شوند و ادامه فعالیت آنها مشکوک است.

وی تاکید کرد: شرایط ورود شرکت‌ها به بازار قراردادی سخت‌تر از بازار پایه است، اما این امر با شرایطی مانند تعیین محدوده نوسان آزاد و حجم پایه بر اساس توافق تجاری تسهیل می‌شود. دلالان افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این شرکت ها به بازار بالاتر منتقل شوند.

عشقی در خاتمه گفت: در صورت عدم پذیرش این شرکت ها، بهتر است معاملات در این بازار ادامه داشته باشد و شاهد پذیرش شرکت های جدید در بازار پایه نباشیم.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های سهام عدالت گفت: با هماهنگی های انجام شده با قوه قضائیه، واگذاری اجباری سهام عدالت متوفی به وراث تا پایان مهرماه انجام می شود.

عسگر توکلی درباره واگذاری اجباری سهام سرمایه متوفیان به ذینفعان و وراث گفت: در روند همکاری قوه قضائیه، سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی باید پایان یابد. مهر این انتقال اجباری قرار است در ماه جاری انجام شود.

وی گفت: برای واگذاری اجباری سهام سرمایه افراد نیازی به وارد کردن لینک یا سایت ندارند، بلکه منتظر بمانند و به زودی اعلام می شود که باید به دفاتر کارگزاری یا دفاتر الکترونیکی دولت مراجعه و سهام سرمایه را به اجبار منتقل کنند. از متوفی بدون پرداخت چیزی . این به وراث و ذینفعان داده می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های سهام عدالت همچنین گفت: مردم مراقب کلاهبرداران باشند و لینک‌ها یا سایت‌های غیررسمی را باز نکنند و اخبار سهام عدالت را از خبرگزاری‌های معتبر و مسئولان مربوطه دنبال کنند.

توکلی در بخشی دیگر از این گفت و گو درباره بازگشایی نمادهای سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: قرار است شورای عالی بورس در این خصوص تصمیم گیری کند اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است و تصمیم گیری شده است. دو سه هفته است که خبری از سهام نیست. و شورای عالی بورس باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی گفت: مشکل ما این است که متأسفانه هیچ حد بالایی برای تملک سهام قضایی توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در نظر گرفته نشده است و بیم آن است که پس از بازگشایی نمادهای استانی سهام قضایی، برخی قانونی و قانونی شوند. افراد ممکن است بخواهند سهام شرکت های استانی مختلف را خریداری کنند. آنها می توانند تا 1٪ خریداری کنند و در انتخابات هیئت مدیره این شرکت ها حکم رهبری را به دست آورده اند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های سهام عدالت گفت: هدف قانونگذار و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص سهامداران این است که مردم سهامدار شوند و مدیریت سهام نیز در دست باشد. اما اگر محدودیتی برای خرید سهام وجود نداشته باشد، شرکت ها می توانند به اشخاص حقوقی یا حقیقی با سرمایه کلان اجازه دهند مدیریت شرکت های استانی را بر عهده بگیرند و سهام بسیار ارزشمندی را به دست آورند.

توکلی همچنین درباره اینکه آیا سود سهامی که بر اساس عملکرد سال گذشته است، در سال جاری یک یا دو بار پرداخت می شود، گفت: ما اصرار داریم مانند سال گذشته، پاییز گذشته و در دو نوبت گذشته سود سهام را تعیین کنیم. اسفند پرداخت خواهد شد اما شورای عالی بورس هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است. بدیهی است شرکت های سرمایه گذاری موظفند سود خود را حداکثر تا 4 ماه پس از مجمع عمومی به سهامداران واریز کنند.

وی همچنین گفت: با وجود اینکه مخالف واریز سود سهام عدالت در یک شرکت خصوصی به نام سپرده گذاری مرکزی هستیم، اما اگر شورای عالی بورس دو برابر شدن سهام عدالت را تصویب کند، این سود باید در جایی واریز و تجمیع شود. و به حساب. به ذینفعان پرداخت می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های سهام عدالت درباره نحوه معاملات نمادهای استانی سهام عدالت نیز گفت: آقای علیزاده از اعضای هیات نظارت مجلس شورای عالی بورس با تذکر شفاهی به مجلس گفت: شنیده های ما حاکی از آن است. این مدلی که وزارت اقتصاد برای تجاری‌سازی سهام عدالت استفاده می‌کند ناقص است، اما هنوز این مدل را دریافت نکرده‌ایم و اطلاعات موثقی نداریم.

توکلی درباره میزان سود سهام نیز گفت: امسال مانند سال گذشته برای سهام 532 هزار تومانی بیش از یک میلیون تومان و برای سهام اعضای کمیته امداد امام خمینی بین 2.2 تا 2.5 میلیون تومان است. این اعتبار به سود سال گذشته اعمال می شود و اصرار داریم که سود در پایان پاییز و زمستان به حساب مشمولان واریز شود.

وی همچنین گفت: در 15 سال گذشته حدود 3.5 میلیون نفر از سهامداران قوه قضائیه فوت کرده اند و برای واگذاری اجباری سهام این افراد به وراث احتمال می رود توافقی بر اساس حروف الفبا یا حروف الفبا انجام شود. تاریخ فوت این افراد به دلالان مراجعه می کنند اما قبل از آن این سهامداران عدالت مراقب باشند وارد لینک های فضای مجازی نشوند و پول پرداخت نکنند چرا که این سایت ها به ظن کلاهبرداری سعی در خالی کردن حساب سهامداران عدالت دارند. .

سرمایه‌گذاری‌های سهامی که از سال 1384 در کشور معرفی شد، با هدف مشارکت 6 دهک اقتصاد کم‌درآمد و شرکت‌های بزرگ بورسی انجام می‌شود و از سال 1388 که بحث آزادسازی سرمایه‌گذاری‌های سهامی مطرح شد، حدود 19. میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند و 30 میلیون نفر برای روش مدیریت غیرمستقیم باقی مانده اند که پس از آن شرکت های سرمایه گذاری استانی حذف می شوند. تیر آنها در ماه 99 به تدریج وارد بازار سرمایه شدند، اما پس از فروپاشی بازار، این نمادها متوقف شد و تاکنون معاملاتی نیست و شورای عالی بورس باید درباره نحوه عملکرد خود تصمیم گیری کند. /اندیشه معاصر

1402 سهم در دو مرحله پرداخت می شود؟

چندی پیش احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سود سهام عدالت چه زمانی و چگونه باید واریز شود؟

وی افزود: اما اگر سود برخی شرکت ها مانند پتروشیمی خلیج فارس مانند سال گذشته با تاخیر مواجه شود، پرداخت سود سهام در دو مرحله انجام می شود.

پرداخت حقوق صاحبان سهام مانند سال گذشته

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه و جزئیات تقسیم سود سهام، گفت: از آنجایی که شرکت‌ها به تدریج این کار را انجام می‌دهند، ما با اختلاف چند ماهه مواجه هستیم و پرونده هنوز تکمیل نشده است. ، اما احتمالاً در همان تاریخ های سال گذشته، سود سهام پرداخت می شود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا