اخبار روز سینما

نکات مهم در مورد شروع پخش مینی سریال «خائن کشی» آخرین ساخته مسعود کیمیایی!/جزئیات

وحید سعیدی «خائن کشی» آمد، اما به جای پرده نقره روی قاب شیشه ای بود. با کیمیایی قرار گذاشتیم، روز اول، اولین اکران و نزدیکترین سینما، حالا باید حواسمان به ساعت بود تا این اتفاق بیفتد. حالا باید چشم به ساعت می‌دوختیم تا عقربه‌هایش روی ساعت ده صبح روز جمعه سوم شهریورماه 1402 آرام می‌گرفت و وعده دیدار با آخرین ساخته او در قابی خارج از پرده سینما محقق می‌شد.

به گزارش پی ام آپ، «خائن کشی» یک فیلم سینمایی است. باید در تاریکی اتاق روی صندلی های قرمز فرو رفت و به صفحه نمایش نگاه کرد و از عکس ها و اتفاقاتی که روی آن می افتد لذت برد. اما حیف که این فرصت از دست رفته و باید این فیلم را در قالبی جدید ببینیم و لذت ببریم.

یک: اکنون فیلمساز محبوب ما بازگشته است. چه بازگشت باشکوهی! او بازگشته است تا با «خائن کشی» بار دیگر طعم تماشای فیلم را به تماشاگران بچشاند.

دو: خائن کشی وقتی پلان به پلانش را می‌بینی با همه وجود حس میکنی که هنوز سینما دارد در گوشه‌ای از این شهر نفس می‌کشد.

سه: مسعود کیمیایی در 81 سالگی همچنان به دنبال ماجراجویی است. او در دل تاریخ معاصر به قصه‌گویی می‌پردازد تا با عکس‌های بی‌نظیر خود روح مرده سینما را زنده کند و تماشاگران را شاد کند.

چهار: کیمیایی باز هم با خائن‌کشی دیگری می آفریند. او در خلق قهرمانان استاد است، از قیصر گرفته تا مهدی و سهراب. قهرمانان جدید او هنوز روح و خون دارند. آنها تا آخر عمر از دوستی دفاع می کنند. قهرمانانی که قانون و رسالتشان کیمیاگری در دنیای امروز است. شاید به همین دلیل است که مردم امروز قهرمانان خود را نمی شناسند. چون از یک معرفت حرف می زنند و پایبند به آیینی هستند که سال ها فاتحه اش خوانده می شود و نسل امروز فقط سنگ قبری از آن را دیده است. حالا او با نسلی مانده که از آرمان های قهرمان چیزی نمی داند، یعنی چیزی برای دانستن ندیده است، اما سوار هنوز خسته نشده است. او فیلم هایش را به یاد دوستی ها و آرمان هایی می سازد که دیگر زنده نیستند. همان رویایی که در آن قهرمان داستان های کیمیاگری برای زنده ماندن می میرد.

پنج: خائن‌کشی محصول کارگردانی است که در سن هشتاد و یک سالگی در جوانی پشت دوربین رفت و در کادربندی، فیلمبرداری و بازیگری تسلط یافت. او به عنوان کارگردان جوانی که تشنه قرار گرفتن است، با کارگردانی همه چیز در مقابل دوربین، قدرت خود را به رخ می کشد.

شش: خائن‌کشی از دل یک داستان چهار ساعته بیرون کشیده می شود و شاید وقفه های روایت به خاطر خلاصه نویسی باشد، بنابراین داستان اینجا هم لکنت ندارد. خائن‌کشیحکایت افرادی است که تا آخرین لحظه بر وجدان خود محکم می مانند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا