اخبار روز سینما

تصویر بسیار جالب از پوشش حیرت‌انگیز و متفاوت زنان قاجار در داخل و خارج از خانه!/ این پوشش را در هیچ دوره دیگری نمی‌توانید ببینید!

پوشش جالب زنان قاجار در داخل خانه و خارج از خانه همیشه با تفاوت‌هایی همراه بوده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
به گزارش پی ام آپ،  در دوران حکومت قاجار، روش پوشش زنان در داخل خانه و در فضای عمومی متفاوت بود. لباس بیرونی خانم‌ها به شکل چادر بود که سر تا پای زنان را به طور کامل می‌پوشاند. این لباس‌ها معمولاً از پارچه‌های ابریشمی، پشمی، تافته و اطلس ساخته می‌شدند و در رنگهای سیاه، آبی پررنگ و آبی نیلی تهیه می‌شدند. همچنین، بسیاری از زنان از پارچه‌های نخی با طرح‌های راه‌راه یا گلدار استفاده می‌کردند که با دو روش دوخت مختلف شناخته می‌شدند.

در این چادرها از روبندهایی برای پوشاندن صورت استفاده می کردند که از پارچه مربع یا مستطیل شکل و قسمتی که چشم را می پوشاند، گلدوزی می شد. این روبند با قلاب در پشت سر بسته می شد. شکل و نوع این قلاب ها طبقه اجتماعی فرد را مشخص می کرد.

تصویر بسیار جالب از پوشش حیرت‌انگیز و متفاوت زنان قاجار در داخل و خارج از خانه!/ این پوشش را در هیچ دوره دیگری نمی‌توانید ببینید!

زنان قاجار

گردآوری شده از سایت فرتاک نیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا