اخبار روز

پاسخ دادن به این تماس ها، حساب شما را خالی می کند!

به گزارش پی ام آپ، سرهنگ حامد محمدی سپاسی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مجرمان سایبری با در اختیار داشتن اطلاعات بانکی مالباختگان و ارائه اطلاعات اولیه به راحتی اعتماد شهروندان را جلب کرده و خواستار ابلاغ کد ارسالی شدند. شهروندان غافل از همه جا با اعلام کد ارسالی با برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود روبه رو می‌شوند. از این حیث، شهروندان باید مراقب باشند که کدهای ارسال شده به گوشی خود را در اختیار افرادی که با آنها تماس گرفته اند، ندهند.

سپاسی گفت: کلاهبرداران با ظاهر شدن به عنوان کارمند بانک و دادن اطلاعات شخصی، درخواست دریافت کد ارسالی را دارند. دریافت اطلاعات حساب کاربری مانند شماره کارت، مستلزم خواندن کد ارسال شده به تلفن همراه خود است. این در حالی است که سیستم بانکی، تمامی اطلاعات مشتریان خود را در اختیار دارد و در صورت بروز مشکل قطعا از شهروندان می خواهد که به شعب بانک ها مراجعه و مشکل بانکی را حل کنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا فراجا گفت: مجرمان با ظاهر شدن به عنوان سازمان دولتی و تخلیه حساب های بانکی، به دنبال سوء استفاده از شهروندان هستند.

وی برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی را از دیگر ترفندهای کلاهبرداران تلفنی خواند و افزود: در این روش کلاهبرداران تحت پوشش برنامه های صدا و سیما با شهروندان تماس تلفنی برقرار می کنند و با معرفی خود به عنوان مجری یا کارگردان برنامه، شهروندان را فریب می دهند. اطلاعات بانکی و کد ارسالی را دریافت و حساب بانکی شهروندان را خالی می‌کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا