اخبار روز

بلینکن و نتانیاهو درباره ایران اظهارنظر میکنند!/ جزئیات خبر

وزیر خارجه آمریکا به نام آنتونی بلینکن و نخست‌وزیر اسرائیل به نام بنیامین نتانیاهو در یک تماس تلفنی مسائل مختلف از جمله ایران را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این دو طرف در ارتباط با مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران صحبت کردند.

در سال‌های گذشته، کشورهای غربی، به رهبری آمریکا و اسرائیل، ایران را به دنبال پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود برای تحقق اهداف نظامی متهم کرده‌اند. ایران این اتهامات را قاطعانه رد کرده است.

ایران، به عنوان یکی از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و همچنین عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، به دنبال دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز است.

تاسیسات هسته‌ای ایران در چندین فرصت توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازدید شده است، اما تاکنون شواهدی برای اثبات انحراف برنامه هسته‌ای ایران به سمت مقاصد نظامی دریافت نشده است.

از سوی دیگر، اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا، برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را از نظارت‌های بین‌المللی مستثنی می‌کند.

در خصوص خشونت‌های ادامه‌دار در کرانه باختری، بلینکن ابراز نگرانی کرده و به دیدار و گفت‌وگو با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز پرداخته است.

در بیانیه‌ای که صادر شده است، آمریکا و محمود عباس اعلام حمایت خود از راهکار دو دولتی کرده‌اند و با اقداماتی که این راهکار را به خطر می‌اندازند، مخالفت کرده‌اند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا