اخبار روز

حمله گرگ در روستایی در اصفهان! / معضل جدی کمبود غذا برای حیوانات وحشی!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از حمله گرگ به یک روستا در استان اصفهان و زخمی شدن چند نفر خبر داد. ععلت این اتفاق از بین رفتن پوشش گیاهی و کمبود غذا برای حیوانات وحشی است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: روز دوشنبه سیزدهم شهریورماه گزارشی مبنی بر مشاهده سه قلاده گرگ در روستای حسین آباد بخش مهردشت نجف آباد دریافت شد.

وی افزود: در مدت 24 ساعت 6 مورد گرگ گزیدگی رسیدگی شد، 2 مورد سرپایی و 4 مورد در بیمارستان بستری و 3 مورد ترخیص و یک نفر تحت عمل جراحی قرار گرفت.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: گروه های بهداشت و درمان بلافاصله اقدام به واکسیناسیون تمامی گرگ گزیده ها کردند و هماهنگی های لازم با اداره محیط زیست برای رسیدگی بیشتر انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص کشته شدن یکی از گرگ ها و فرار دو قلاده گرگ دیگر گفت: این تصمیم توسط محیط بانان با همکاری محیط بانانی که در منطقه حفاظت شده قمیشلو مجاور هستند اتخاذ شده است و با همکاری عوامل محلی، برای رفع خطر از روستا به دلیل آسیب های احتمالی ناشی از نفوذ حیوانات، اقداماتی انجام داده و گرگ ها را به محیط طبیعی خود بازگردانند.

وی با بیان اینکه دامداران آموزش های لازم را دیده اند تا حیوانات را در معرض حمله گرگ ها قرار ندهند، ادامه داد: کمبود منابع آبی و پوشش گیاهی ضعیف در این منطقه دسترسی این حیوانات وحشی را با مشکل کمبود غذا مواجه کرده است و به همین دلیل برای یافتن غذا به مناطق شهری و روستایی می آیند.

شیشه‌فروش گفت: از ابتدای سال تاکنون چندین مورد حمله گرگ و شغال در استان اردستان، آران و بیدگل، مواردی نیز در مهردشت گزارش شده است و در ابتدای سال نیز چندین قلاده گرگ در پارک ناژوان مشاهده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: کمبود پوشش گیاهی و خشکسالی در مناطق حفاظت شده باعث ایجاد تغییراتی در گونه های جانوری شده و حیوانات وحشی برای تامین غذا به مناطق مسکونی نزدیک می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد محیط زیست برای محیط بانان و ساکنان مناطق مسکونی مجاور مناطق حفاظت شده آموزش هایی را برگزار کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا