اخبار روز

بلافاصله آدرس خود را به سازمان ثبت احوال اطلاع دهید


به گزارش پی ام آپ، سازمان ثبت احوال کشور با صدور اطلاعیه ای جدید اعلام کرد که تمامی افراد موظفند آخرین نشانی خود را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند. بر اساس اطلاعیه سازمان ثبت احوال، افراد باید حداکثر 20 روز پس از نقل مکان آخرین نشانی خود را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: طبق قانون، افراد باید حداکثر تا 20 روز پس از نقل مکان آخرین نشانی خود را به ثبت احوال اعلام کنند تا از طریق این سامانه نسبت به اصلاح آن اقدام و درخواست تغییر نشانی را ارائه کنند. بخش. .

سامانه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور به آدرس https://sahim.sabteahval.ir; سامانه هویت ملی منحصر به فرد ایرانیان با عنوان اختصاری سحیم که از این پس آدرس و محل سکونت قانونی هر فرد و هر کد ملی آدرس درج شده در این سامانه خواهد بود.

تمامی دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی موظفند آدرس هر فرد را در سامانه ثبت احوال بررسی کنند و مردم نیز باید تغییر آدرس خود را در این سامانه ثبت کنند تا دچار مشکل نشوند.

بر اساس قانون واگذاری اجباری شماره ملی و کد پستی مصوب 1376 و آیین نامه اجرایی آن و همچنین مصوبه کارگروه اجرایی فناوری اطلاعات دولت در سال 1396 کلیه اشخاص اعم از محل سکونت جدید اعم از ملک و یا آنها موظفند آدرس محل سکونت جدید خود و بستگان خود را در اختیار سازمان قرار دهند.

روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد که سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش مهاجرت و مهاجرت بر اساس اطلاعات پایگاه داده آدرس داده های ایرانیان است.

در سال های اخیر نیازی به اعلام تغییر نشانی در سازمان ثبت احوال نبوده است. اما در حال حاضر با توجه به قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی و آیین نامه آن، مصوبه پنجم یازدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و همچنین ماده 63 قانون حمایت از خانواده و جوانان کلیه افرادی که آدرس آنها تغییر می کند باید وارد سایت اطلاع رسانی تغییر آدرس در سازمان ثبت احوال شده و مراحل مربوط به تغییر آدرس خود را در این سایت انجام دهند.

سازمان ثبت احوال کشور مسئولیت مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش تردد و مهاجرت را بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه آدرس ایرانیان و مطابق با کارهای مهم ثبت نشانی به منظور تسریع و تسهیل این امر، آخرین آدرس ثبت شده افراد در بانک اطلاعاتی سازمان است. ثبت احوال کشور برای فرد در سامانه سحیم نمایش داده می شود.

با توجه به اینکه طبق قانون افراد موظفند تا 20 روز پس از نقل مکان آخرین نشانی خود را به ثبت احوال اعلام کنند تا با ورود به قسمت درخواست تغییر نشانی نسبت به اصلاح آن از طریق این سامانه اقدام کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا