اخبار روز

بلاتکلیفی 33 هزار متقاضی خودروهای وارداتی!/موعد تحویل خودروها چه روزی است؟

در حال حاضر، 31,892 نفر از افرادی که برای واردات خودرو ثبت نام کرده‌اند، هنوز اطلاعی از این دارند که چه نوع خودرویی ثبت نام کرده‌اند و همچنین تاریخ تحویل آن چه زمانی خواهد بود؟

به گزارش پی ام آپ، تسنیم در گزارشی نوشت: 7 ماه از شروع طرح فروش خودروهای وارداتی می گذرد و متقاضیان خودرو همچنان بلاتکلیف هستند و حتی نمی دانند چه خودرویی را ثبت نام کرده اند و چه زمان و کدام خودرو را دریافت کنند.

به گفته مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو، در اسفند ماه گذشته 33 هزار نفر از 120 هزار متقاضی در طرح فروش خودروهای وارداتی با سپرده 500 میلیون توکن ثبت نام کردند و به عنوان اولویت اول دریافت خودرو انتخاب شدند.

البته تقدسی سیاست سامانه یکپارچه تاکید شده است که از ابتدا پولی در بانک ها نگهداری نمی شد و تنها به عنوان اعتباری در نظر گرفته می شد تا مشخص شود متقاضی خودروهای وارداتی توان مالی خرید آن خودروها را داشته یا خیر. تمامی پول های قفل شده در سامانه یکپارچه آزاد شده و تمامی متقاضیان خودرو می توانند وجه خود را از حساب پروکسی برداشت کنند.

نکته مهم اینجاست که قرار بود پس از 5 ماه چانگان به 1108 نفر تحویل داده شود، خودروهایی که سایپا وارد کرده اما هنوز در اختیار متقاضیان قرار نگرفته است و تنها در هفته نمادین دولت یک نفر صاحب خودرو چانگان شد.

حتی در آن زمان ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: حدود 10 هزار خودرو در مرحله تولید و در مرحله بارگیری برای ورود به ایران هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 70 هزار خودرو سفارش داده شده است و بانک مرکزی در حال تخصیص واردات این خودروها از مبادی غیرنفتی و همچنین از مبادی ارزی به متقاضیان است و امیدواریم با منابعی که در اختیار متقاضیان در زمستان تحویل داده می شود. امسال می توانیم تا 20000 خودرو در ماه وارد کنیم.

با وجود این اظهارات، به نظر می رسد این مسائل تنها در حد وعده ها بوده و عملا خودرو هنوز به شهرک نرسیده است. به نحوی که در حال حاضر 31 هزار و 892 نفر که برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند، هنوز نمی دانند چه خودرویی را ثبت نام کرده اند و تاریخ تحویل چه زمانی است. و معلوم نیست دولت چه برنامه ای برای تعیین تکلیف این افراد دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا