اخبار روز

بزرگترین مشکل برای خریداران این خودرو سیستم یکپارچه!

به گزارش پی ام آپ، تولید تمامی محصولات بر اساس استانداردهای اجباری جدید از ابتدای تیرماه اجباری است. اطلاعات و آمار مبنی بر اعمال استانداردهای جدید خودرو و تغییرات فنی در محصولات توسط گروه صنعتی ایران خودرو به شورای رقابت ارسال و اعلام شد و بر این اساس شورای رقابت تغییرات قیمت 28 محصول از این شرکت را تصویب کرد. از ابتدای تابستان امسال محصولات با قیمت جدید عرضه خواهند شد.

بر اساس مصوبه پانصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای رقابت مورخ 25 خرداد 1402 با موضوع بازنگری قیمت به دلیل تغییرات اجباری و اختیاری استانداردها، کد کلاس و تغییرات قیمت و لیست جدید بر روی این محصول اعمال شد. قیمت محصولات منتشر شد

بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت، قیمت خودروی دناپلاس 281 میلیون و 437 هزار و 438 تومان تعیین شد که پس از مصوبه دوم (پس از بررسی قیمت/ مصوبه 25 خرداد) 43 میلیون و 861 هزار و 394 تومان تعیین شد. تومان قیمت این خودرو کاهش یابد. بنابراین قیمت نهایی این خودرو 237 میلیون و 576 هزار و 44 تومان است.

از سوی دیگر قیمت دناپلاس توربو بر اساس مصوبه فروردین ماه شورای رقابت 390 میلیون و 984 هزار و 865 تومان تعیین شد، 617 تومان به قیمت این خودرو اضافه می شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو 408,967,482 تومان است.

نکته اصلی مشکل اینجاست که ایران خودرو برای تکمیل پرداخت دعوتنامه ای برای مشتریان دناپلاس (عادی) ارسال کرد اما به جای کسر 43 میلیون تومان و مطالبه مابه التفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه (133 میلیون) 300 هزار تومان); 43 میلیون و 861 هزار و 394 تومان از قیمت دناپلاس توربو یعنی 390 میلیون تومان کسر کرد و به جای قیمت دناپلاس از مشتری فاکتور کرد.

به این ترتیب با یک محاسبه ساده می توان گفت: پس از بررسی قیمت خودرو دناپلاس توسط شورای رقابت، قیمت این محصول 237 میلیون و 576 هزار و 44 تومان و با توجه به مبلغ 133 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت شده است. بخشی از مشتریان هم اکنون باید حدود 104 میلیون و 276 هزار و 44 تومان دیگر سپرده گذاری کنند. اما در دعوتنامه ارسالی قیمت نهایی فاکتور 373 میلیون و 759 هزار و 300 و مبلغ پرداختی (مابه التفاوت تکمیل پرداخت) 240 میلیون و 459 هزار و 300 اعلام شده است.

تعداد زیادی از مشتریان این گروه خودروسازی بارها این مشکل را اعلام کرده و دعوتنامه های خود را به این خبرگزاری داده اند که صحت این مشکل را تایید می کند.

این مشتریان می گویند زمانی که با ایران خودرو تماس گرفته و مشکل را گزارش کرده اند، این گروه صنعتی پاسخ داده اند که «نمی خواهند پرداخت کنند».

اما ایران خودرو امروز اطلاعیه ای منتشر کرد که بر اساس آن شورای رقابت قیمت محصولات خود را تایید کرد و اعلام کرد:

وی ادامه داد: در پی سوال مطرح شده از سوی مشتریان در مورد قیمت محصولات و تایید شورای رقابت، تاکید می شود قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال نیز منتشر شده است، مطابق با مصوبه شورای رقابت است. در جدول منتشر شده از سوی شورای مذکور تنها میزان افزایش یا کاهش بر اساس قیمت کالای اساسی درج شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا