اخبار روز

بزرگترین SUV کادیلاک هم برقی شد/معرفی Escalade IQ/عکس

امیر مسعود عابدین: زبان طراحی Scald IQ همانند دیگر خودروهای برقی این برند است. پلتفرم Scald همانند شورولت تاهو و سابربن بود اما در نسخه برقی خبری از این پلت فرم نیست و آزادی بیشتری را برای طراحان این خودرو ایجاد می کند.

طراحی خشن و تهاجمی کشویی غیر برقی در نمای جلو ادامه دارد. با این تفاوت که جلوپنجره بزرگ کم شده و فضای بیشتری به چراغ ها داده شده است. اسلاید Delight این بار طولانی تر و به نور اصلی نزدیک تر است. گرافیک جذاب. همچنین در کنار جلوپنجره جلو قابل مشاهده است.

بزرگترین SUV کادیلاک هم برقی شد/معرفی Escalade IQ/عکس

نمای عقب اسکوتر برقی عجیب تر از نسخه غیر برقی به نظر می رسد. چراغ های کشیده و عمودی به دو قسمت تقسیم شده و از یکدیگر جدا شده اند.

در مقایسه با اسکوترهای غیر برقی، نسخه IQ از نظر فاصله بین دو محور (136.2 اینچ) و طول کلی (224.3 اینچ) بلندتر و بلندتر است. اندازه کلی آن به قدری بزرگ است که چرخ های استاندارد 24 اینچی به طرز فریبنده ای کوچک به نظر می رسند.

بزرگترین SUV کادیلاک هم برقی شد/معرفی Escalade IQ/عکس

صفحه نمایش بزرگ 55 اینچی به همراه صفحه نمایش 11 اینچی برای تنظیم تهویه مطبوع و روشنایی محیط، توجه همه را به خود جلب می کند. این نمایشگر در واقع دو صفحه نمایش است: یک صفحه نمایش 35 اینچی برای راننده و یک صفحه نمایش 25 اینچی برای راننده. مسافر مسافر این واقعیت که تقریباً همه دکمه‌های فیزیکی به کنترل‌های لمسی تبدیل شده‌اند، کمی ناامیدکننده است. نکته عجیب در مورد این صفحه نمایش بسیار بزرگ این است که از Apple CarPlay پشتیبانی نمی کند!

عوامل دیگری مانند گرافیک پیچیده نور، فرمان دو پره و دریچه های تهویه مطبوع دراز توجه را به خود جلب می کنند.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین SUV کادیلاک هم برقی شد/معرفی Escalade IQ/عکس

همچنین درب ها مجهز به عملکرد باز و بسته شدن برقی هستند. هنگامی که این سیستم فعال می شود، زمانی که نزدیک شدن شما را تشخیص دهد، می تواند درب راننده را به طور خودکار باز کند.

تمامی مدل های Escalade IQ مجهز به صندلی کاپیتان ردیف دوم و سوم می باشند. ردیف دوم اجرایی موجود شامل یک کنسول مرکزی عقب با یک صفحه نمایش لمسی دیگر، فضای ذخیره سازی، مانیتورهای هدآپ عقب 12.6 اینچی با ورودی های HDMI و صندلی های کاپیتان است. گرمایش، تهویه و ماساژ ارائه می دهد. 40 اسپیکر AKG در این غرفه وجود دارد! یک سانروف بسیار بزرگ در پشت ردیف دوم قرار دارد.

بزرگترین SUV کادیلاک هم برقی شد/معرفی Escalade IQ/عکس

Escalade IQ بر اساس همان اصول هامر EV و شورولت سیلورادو EV است. این به معنای استفاده از بسته باتری 24 ماژول Ultium جنرال موتورز با ظرفیت قابل استفاده بیش از 200.0 کیلووات ساعت و توانایی اضافه کردن 100 مایل برد در 10 دقیقه با شارژر سریع DC است.

حالت رانندگی به نام Velocity Max قدرت 750 اسب بخار و گشتاور 1064 نیوتن متر را ارائه می دهد. در حالت رانندگی عادی، قدرت موتور الکتریکی به 680 اسب بخار و گشتاور 833 نیوتن متر می رسد.
با موتورهای جلو و عقب که هر چهار چرخ را به حرکت در می آورند، کادیلاک در حالت Velocity Max شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در کمتر از پنج ثانیه انجام می دهد.

بزرگترین SUV کادیلاک هم برقی شد/معرفی Escalade IQ/عکس

فرمان چرخ های عقب نیز برای Escalade IQ در نظر گرفته شده است. همانند هامر EV، چرخ‌های عقب همگام با چرخ‌های جلو می‌چرخند تا خودرو را به صورت مورب حرکت دهند. فروش در راه است.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست مراجعه کنید قیمت وسیله نقلیه در اخبار آنلاین دیدن.

227227

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا