اخبار روز سینما

برپایی 1300 موکب برای عید غدیر خم/ امسال بیش از 30 درصد مردم در این جشن شرکت می‌کنند!

به نقل از شمانیوز، دکتر ساسان زارع، دبیر ستاد برگزاری مردمی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیرخم، درباره ویژگی‌های این مراسم نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: “به طور کلی، مهمانی ده کیلومتری روز غدیر خم که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جشن‌ها و مراسم آئینی شناخته می‌شود، در سال جاری با توجه به کمی و کیفی بودن اصلاحاتی که در طرح آن صورت گرفته، از لحاظ تفاوت‌های کیفیتی و تعدادی نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.”

وی افزود: سال گذشته 600 موکب فعال داشتیم و امسال بیش از 1300 موکب وجود خواهد داشت، سال گذشته بخشی از موکب ها به فعالیت های مربوط به کودکان اختصاص داشت، اما امسال بازی ها و تولید محتوای مرتبط با کودکان همراه با تمام مسیر علاوه بر این موکب ها آماده پذیرایی از 4 میلیون نفر هستند در حالی که سال گذشته دو استیج مرکزی داشتیم و امسال چهار استیج مرکزی در مسیر در میدان الهاب، میدان فردوسی و بدون دسترسی میدان آزادی فعال است.

دبیر ستاد مردمی حزب 10 کیلومتری غدیرخم گفت: این برنامه در سال گذشته 11 هزار نفر و امسال 50 هزار نفر بوده و مبدا و مقصد خاصی ندارد و به صورت مهمانی اجرا می شود. که افراد می توانند در دوی 500 متر شرکت کنند، به این مهمانی بپیوندند و از قسمت های مختلف آن استفاده کنند.

زارع تصریح کرد: در ساخت جشنواره امسال روشنگری کودکان و نوجوانان مد نظر است و مؤکب کتابی را تهیه کرده که شامل شعر و داستان است و مفاهیم غدیر خم به خوبی به این گروه آموزش داده شده است که بیش از یک میلیون جلد کتاب در روز جشن توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما تبلیغات جشنواره غدیر را از شنبه هفته جاز آغاز کرده و تبلیغات شهری نیز در تهران انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 400 گروه سرود در جشنواره غدیر و غدیر ثبت نام کرده اند و مداحی نیز در آن گنجانده شده است. . در این برنامه اجرا می شود و پیش بینی می شود بیش از 30 درصد مردم در جشنواره غدیر امسال شرکت کنند.

دبیر ستاد مردمی برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیرخم افزود: “در این مراسم، مردم می‌توانند به عنوان مهمان یا میزبان شرکت کنند. با ارسال عدد ۲ به شماره پیامکی ۳۰۰۰۲۱۲، مخاطبان می‌توانند به لینک کمک نقدی وصل شده و در بهبود برگزاری این مراسم کمک کنند. همچنین، با حضور خود، مردم می‌توانند عشق و احترام خود به امیرالمومنین(ع) را نشان داده و یک تصویر تاریخی از اهمیت و ارزش غدیر خم به جامعه ارائه دهند.”

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا