اخبار روز

برنج ایرانی دوباره با کاهش قیمت روبرو شد!/ افزایش قیمت ناگهانی در رب و تن ماهی!

به گزارش پی ام آپ، رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، در گفتگو با خبرنگار رکنا، اعلام کرد که قیمت دو کالای اساسی یعنی رب و تن ماهی در روزهای اخیر افزایش یافته است. او افزود که قیمت رب حدود 20 درصد افزایش یافته و قیمت تن ماهی از 45 هزار تومان به 65 هزار تومان رسیده است. اما در عین حال، برخی کالاها با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، قیمت روغن حدود 20 درصد، حبوبات 10 الی 12 درصد و برنج ایرانی 35 تا 40 درصد کاهش یافته است.

کنگری درباره دلایل کاهش قیمت برنج ایرانی نیز توضیح داد که از یک سو به فصل برداشت نزدیک می‌شویم و از سوی دیگر، سال گذشته تولید انبوهی از برنج ایرانی صورت گرفته است. به دلیل گرانی و کاهش توان خرید مردم، برنج‌های سال گذشته در انبارها دپو شده اند. اگر برنج ایرانی بیش از حد در انبار بماند، خراب می‌شود. به همین دلیل، عرضه برنج ایرانی در سال جاری بیشتر از حد تقاضاست که باعث کاهش قیمت این کالا شده است.

روز گذشته نیز معاون برنامه ریزی و جهاد اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص واردات برنج اعلام کرد: معمولاً سه ماه قبل از برداشت و سه ماه پس از برداشت ممنوع است اما با توجه به ذخایر بالقوه و استراتژیک برنج از نظر مصرف سرانه، واردات برنج تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا