اخبار روز سینما

دولت از برنامه جدید خود برای پرداخت حقوق بازنشستگان رونمایی کرد! /آیا حقوق این قشر افزایش می یابد؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماع در مراسم رونمایی از صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی اظهار داشت: بازنشستگان اکنون قادرند به سود سرمایه شرکت کنند و به علاوه از دریافت حقوق بازنشستگی مستمر ماهانه و سنواتی بهره‌مند شوند.

«سید صولت مرتضوی» در مراسم افتتاحیه صندوق های بازنشستگی تکمیلی گفت: امروز دیداری با رهبر معظم انقلاب داشتیم که در آن رهبر معظم انقلاب بیاناتی در خصوص اقدامات دولت بیان کردند که در تاریخ بی سابقه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رهبر گرامی انقلاب ایران صرما فرمودند که ضمن حمایت و تایید از دولت فعلی، من به دنبال تمجید از عملکرد آن هستم. در این باره، در هشت مورد مختلف، سربازان نظام جمهوری اسلامی و خدمتکاران ملت را تمجید کرده و نکات مفیدی را بیان کردند.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی در ایران ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب میانگین امید به زندگی بین 52 تا 53 سال بود. کار بزرگ این سامانه با خدمات درمانی و اجتماعی منجر به افزایش امید به زندگی در ایران شده است که طبق گزارش تمامی مراکز رسمی داخلی و خارجی از جمله سازمان بهداشت جهانی این رقم به 78 رسیده است.

مرتضوی گفت: صندوق بین نسلی، صندوق های بازنشستگی حداقل ضمانت را برای ادامه زندگی آبرومندانه ارائه کرده اند، اما این اقدام به دلیل حجم معاملات زیاد و هزینه های بالا در نظام جمهوری اسلامی ایران کافی نیست و برای این باید کار مناسبی انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانونگذار برای این کار صندوق های بازنشستگی اضافی را برای این منظور در نظر گرفته است و مردم می توانند در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند و از سود آنها بهره مند شوند. هر چه انسان بیشتر سرمایه گذاری کند، سود بیشتری می برد. افراد می توانند پس از بازنشستگی و همچنین وراث خود در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: بازنشستگان می توانند در سود سرمایه شرکت کنند; علاوه بر مستمری، آنها نیاز به دریافت حقوق ماهانه و سالانه اضافی نیز دارند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا