اخبار روز سینما

بررسی فروش تئاتر در آخر هفته دوم مرداد با بازگشت کمدی ها رقابت جدی شهرهارت با فسیل

فیلم‌های کمدی این آخر هفته به سینماها بازمی‌گردند. سینمای ایران با حضور این آثار در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲ میلیارد تومان فروخت. از این مبلغ 1.5 میلیارد تومان به فروش دو فیلم کمدی «فسیل» و «شهرهارت» تعلق گرفت. نکته مهم این است که فروش «شهرهارت» در این آخر هفته تنها 300 میلیون تومان با «فسیل» فاصله داشت.

به گزارش پی ام آپ، فیلم های کمدی بیست و هشتم اکران می شود تیر با شروع دهه اول محرم متوقف شد و از پنجشنبه دوازدهم مرداد دوباره شروع شد.

با بازگشت کمدی ها به سینما، گیشه دوباره سر به فلک کشید. دو روز پنجشنبه و جمعه دوازدهم و سیزدهم، 4 هزار و 140 نفر برای حضور در سینما بلیت خریدند و مجموع فروش این دو روز به 2 هزار و 182 میلیون تومان رسید.

فیلم “فسیلیهمچنان در صدر جدول فروش فیلم قرار داشت. این فیلم به کارگردانی کریم امینی در دو آخر هفته 17500 بلیت فروخت و در مجموع 890 میلیون تومان فروخت. مجموع فروش «فسیل» پس از پنج ماه اکران به 227 میلیارد تومان رسید.

«شهر” که پیش از این با “فسیل” در رتبه دوم پرفروش ها فاصله داشت، این آخر هفته کمتر با این فیلم فاصله داشت. “شهرهارت” به کارگردانی کریم امینی در این دو روز 600 میلیون تومان فروخت و 11 هزار و 190 نفر رفتند. فروش کلی این فیلم بعد از حدود دو ماه از اکرانش 36 میلیارد تومان است.

«کت چرمیبه کارگردانی حسین میرزامحمدی در این دو روز 3566 نفر مخاطب داشت و توانست با فروش 200 میلیون تومانی به سومین پرفروش آخر هفته دست یابد. «کت چرمی» پس از گذشت حدود دو ماه از اکران به فروش 12 میلیارد و 500 میلیون تومانی دست یافت.

«عروسی مردمبه کارگردانی مجید توکلی و آهنگ دونوازی به کارگردانی آرزو ارزانش با فاصله بسیار کمی از یکدیگر در رتبه های چهارم و پنجم فروش آخر هفته قرار گرفتند. “عروسی مردم” 1731 ورودی در روزهای 11 و 12 مرداد به فروش و فروش 93 میلیون تومان رسید. میزان فروش «آواز دو نفره» در این دو روز به 92 میلیون و 400 هزار رسید. این فیلم نیز 1727 بیننده داشت.

«یک آهنگ برای دو نفرپس از 3 ماه و نیم اکران، فروش کل 17 میلیارد و 500 میلیون تومان به ثبت رسید و فروش کلی فیلم «عروسی روستا» پس از حدود دو ماه اکران به 6 میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا