اخبار روز

بررسی دلایل شلوغی پمپ بنزین ها! / افزایش قیمت بنزین قانونا ممنوع است!

در چند وقت اخیر با شلوغی پمپ بنزین ها شایعاتی مانند کمبود سوخت و به تبع افزایش قیمت بنرین به وجود آمده است. امابه گفته مسئولان این وضعیت واقعیت ندارد. دلایل این شلوغی را در ادامه بررسی می کنیم.

شلوغی پمپ بنزین ها در تهران و برخی شهرها در روزهای اخیر واکنش های بسیاری را از سوی مردم به همراه داشته است.

محدودیت های دریافت بنزین در پمپ بنزین ها با کارت سوخت شخصی، افزایش تقاضا در چند هفته آخر تابستان، خرابی برخی نازل های بنزین که آثار آن در ازدحام جمعیت محسوس است، محدودیت کارت سوخت برای جایگاه داران و برخی شایعات؛ 5 دلیل اصلی شلوغی پمپ بنزین ها در چند روز اخیر هستند.

در چند روز اخیر شلوغی پمپ بنزین ها مشهود است و باعث شده تا حدس و گمان ها و شایعات در بین مردم و یا در فضای مجازی منتشر شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در حالی که برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین یا کاهش سهمیه‌ای وجود ندارد، تلاش برای کنترل مصرف با ایجاد شرایط جدید پذیرش سوخت مشهود است. محدودیت در پذیرش سوخت، افزایش تعداد مشتریان و تقاضا برای بنزین شایع ترین دلایل سرریز شدن مردم به جایگاه های سوخت است. همچنین افزایش تقاضای واقعی سفر در روزهای پایانی فصل گرما به ویژه شهریور ماه را می توان یکی دیگر از دلایل شلوغی پمپ بنزین ها دانست.

به گزارش پی ام آپ؛ وزیر نفت گفت: من و همکارم پیش از این مصاحبه ای انجام دادیم و برای صدمین بار تاکید می کنیم که هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست.

همچنین مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه کمبود سوخت نداریم و مردم به شایعات توجهی نداشته باشند، گفت: تمام شایعات درباره بنزین صحت ندارد و تغییری در سهمیه سوخت ایجاد نشده است. این یک واقعیت است که در هفته های پایانی تابستان به ویژه در شهریور ماه شاهد افزایش تقاضای بنزین در کشور هستیم. تا جایی که این حجم تقاضا می تواند تبعات خاص خود را داشته باشد.

اگر در چند روز گذشته به پمپ بنزین ها سر زده باشید، شاید به این موضوع برخورد کرده باشید که برخی از پمپ بنزین ها آنقدر شلوغ بوده که به گفته یکی از رانندگان، سوخت گیری چندین بار قطع شده است.

این شلوغی را باید از دو جهت جستجو کرد. از یک سو تقاضای کلی برای بنزین در کشور افزایش یافته و در نتیجه فرصت های دریافت و تحویل بنزین نیز کاهش یافته است.

این دوگانگی را باید دلیل اصلی ازدحام بیش از حد پمپ بنزین ها دانست، اما یک واقعیت دیگر را نیز نباید نادیده گرفت و آن فضای نگرانی روانی است که ممکن است بی اساس در جامعه گسترش یافته باشد و نشان دهنده ترس از افزایش قیمت یا کاهش سهمیه خرید باشد. این موضوع نه تنها بارها از سوی مسئولان تکذیب شده است، بلکه افزایش قیمت بنزین در سال جاری حتی قانوناً ممنوع است.

قانونگذار برای محدودیت مصرف این ممنوعیت قانونی افزایش قیمت را در دستور کار قرار داده است که در نهایت منجر به محدودیت کارت سوخت جایگاه داران شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا