اخبار روز

بررسی درخواست اتاق اصناف مبنی بر بخشودگی کارمزد تراکنش کارتخوان ها


به گزارش پی ام آپ، دفتر ریاست جمهوری به بانک مرکزی اعلام کرد: نامه شماره 7/09/6291 رئیس اتاق بازرگانی ایران در تاریخ 7 مرداد 1402 در خصوص درخواست ابطال بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر وصول کارمزد تراکنش به دارندگان دستگاه های کارتخوان، با توجه به موضوع مذکور جهت بررسی و اعلام نتیجه به این دفتر (ریاست جمهوری) ارسال می شود. .

رئیس اتاق اصناف ایران در تاریخ 7 مرداد در ماه 1402 یعنی همین چند روز پیش در نامه ای به رئیس جمهور از بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر اخذ کارمزد 120 تا 4 هزار تومانی برای هر تراکنش دستگاه های کارتخوان انتقاد کرد. و این تصمیم به صورت یک جانبه و بدون مشورت با اتاق بازرگانی ایران بوده است. و مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس هیات عالی نظارت بر اصناف آن را مغایر قانون بهبود مستمر دانستند. از محیط کسب و کار

طاهرمحمدی در این نامه، تعیین کارمزد برای هر معامله را مقدمه ای برای بی اعتمادی به ثبات رویه در عملکرد دولت الکترونیک، وقفه و آسیب جدی در اجرای سیاست ها و برنامه های نوسازی دولت دانست. اتاق بازرگانی. اتحادیه‌ها تاکید کرد: با گرفتن کارمزد تراکنش‌ها از دستگاه‌های کارت‌خوان، شاهد تنزل بیشتر وضعیت دولت الکترونیک ایران خواهیم بود.

لزوم پرهیز از اجرای همزمان طرح های اقتصادی مختلف در بازار.

وی از رئیس جمهور خواست به بانک مرکزی دستور دهد و برای حفظ آرامش بازار و جلوگیری از اجرای همزمان طرح های مختلف اقتصادی در بازار، اجرای این طرح مورد بررسی و ارزیابی بیشتری قرار گیرد.

بر اساس این نامه، ریاست جمهوری از بررسی نامه اتاق بازرگانی و اعلام نتیجه به ریاست جمهوری به بانک مرکزی خبر داد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا