اخبار روز

بررسی بررسی معضل کمبود بلیط هواپیما! / احتکار بلیط برای گران فروشی یا یکسان نبودن عرضه و تقاضا؟! + جزئیات

در چند وقت اخیر کمبود بلیط هواپیما معضل بزرگی شده است و باعث شده است افرادی که نیاز به سفر به محلی دور دارند با چالش های زیادی رو به رو شوند. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

موجود نیست… پیامی که این روزها بسیاری از متقاضیان بلیط هواپیما با آن مواجه هستند و باز و بسته کردن صفحات فروش بی فایده است.

پیدا کردن بلیط برای تاریخ های نزدیک بسیار دشوار یا غیرممکن شده است. در واقع، اگر کسی در مسافت طولانی یک کار فوری داشته باشد، باید ساعت ها صفحات بلیط را جستجو کند و احتمالاً به امید یافتن بلیط فوری به فرودگاه برود، که در نهایت باعث نا امیدی او از صنعت هواپیمایی می شود. با این حال، شرکت های هواپیمایی می گویند که آنها در نبود بلیط مقصر نیستند.

این شرکت ها می گویند که بین عرضه و تقاضا برای بلیت ناهماهنگی وجود دارد. به طور کلی 550 فروند هواپیما در کشور مورد نیاز است اما در حال حاضر 330 فروند هواپیما ثبت شده است. از این تعداد ۱۹۱ مورد فعال است که کمتر از نیمی از نیاز کشور است.

عمر زمینگیری 139 فروند هواپیما بیش از دو سال است و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برخی از آنها برای بازگشت به ناوگان مناسب و اقتصادی نیستند. اما چرا فقط چند هواپیما وجود دارد؟ اینجا هم هسته اصلی تحریم ها مثل همیشه در وسط قرار دارد. ایرلاین ها هیچ ارتباط مستقیمی با شرکت های سازنده هواپیما ندارند و می گویند می توانند چند فروند هواپیما را از طریق واسطه وارد کنند.

این چند هواپیما کاستی ها را جبران نمی کند. شرکت ها گزارش می دهند که هزینه های تعمیر نیز بالا است. شرکت های هواپیمایی می خواستند قیمت بلیت را در سال جاری 100 درصد افزایش دهند، اما دولت به آنها اجازه داد تا قیمت بلیت را 29 درصد افزایش دهند.

پس از این اتفاق برخی شرکت های هواپیمایی را مقصر نبود بلیت می دانند. آنها گفتند که بلیط را کمتر ارائه می دهند تا نادرتر باشد و می توانند آن را گران تر کنند. این شایعات به ویژه زمانی که بازار سیاه بلیت ظاهر شد، زیاد بود. انتقاداتی که شرکت ها رد می کنند. با این حال، گمان کارشناسان این است که در ماه‌های اخیر انتقاداتی نیز از شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته که در کمبود بلیط در این ماه‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا