اخبار روز

بررسی آخرین وضعیت طلا / منتظر افزایش دوباره قیمت طلا باشید!

به نقل از شما نیوز،به گزارش وب سایت پی ام آپ، قیمت طلا امروز در آستانه انتشار داده های مهم اقتصادی چین و آمریکا در هفته جاری و همچنین سخنرانی آتی جروم پاول در مورد کاهش نرخ بهره دلار کاهش و طلا افزایش یافت.

نگرانی‌ها در مورد ناآرامی‌های سیاسی در روسیه، تمایل برای طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن را افزایش داده است که بر خطر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو فزونی دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز در زمان نگارش این مقاله با 3 دلار افزایش به 1928 دلار رسید.

داده های اقتصادی، از جمله شاخص مدیران خرید چین و شاخص تورم کلیدی ایالات‌متحده، می تواند تصویر واضح تری از وضعیت اقتصاد ارائه دهد.

سرمایه گذاران اکنون انتظار دارند که احتمال افزایش نرخ بهره در جولای 74 درصد باشد و کاهش نرخ از سال 2024 آغاز شود. نرخ های بهره بالا سرمایه گذاری در طلا را که یک سرمایه گذاری بدون بازده است را منع می کند.

تحلیلگران بر این باورند که با وجود سرکوب شورش واگنر در روسیه، هنوز نگرانی هایی وجود دارد. بنابراین تمایل به خرید طلا به عنوان پناهگاهی امن افزایش یافته است.

پیش بینی مهم قیمت طلا

بازار نگران رویدادهای آینده روسیه و تضعیف قدرت پوتین است که می تواند عواقبی برای کل جهان داشته باشد. تحولات جدید ژئوپلیتیکی و همچنین بازگشت چین به بازار پس از تعطیلات، از قیمت طلا حمایت کرده است.

به گزارش پی ام آپ، در چین مصرف کننده طلا، سرمایه گذاران منتظر انتشار درآمدهای تولیدی ماه می در روز چهارشنبه، همراه با شاخص های مدیران خرید تولیدی و غیرتولیدی در روز جمعه هستند که می تواند محرک بیشتری برای تقویت اقتصاد باشد.

بررسی آخرین وضعیت طلا / منتظر افزایش دوباره قیمت طلا باشید!

قیمت طلا در هفته گذشته حدود 2 درصد کاهش یافته و در روز جمعه به پایین ترین سطح از ابتدای ماه مارس رسیده است که این امر را می توان نتیجه اظهارات تند مقامات فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره دوباره توسط بانک مرکزی این کشور برای مهار تورم دانست.

افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان آور و کاهش تمایل به خرید آن می شود. این در حالی است که طلا همواره سرمایه ای مطمئن در زمان بی ثباتی اقتصادی بوده است.

امروز قیمت نقره با 0.55 درصد افزایش به 23.15 دلار و پلاتین با 0.84 درصد افزایش به 935.76 دلار رسید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا