اخبار روز سینما

برخورد جدی کمیسیون اقتصادی مجلس با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به دلیل دستکاری قیمت ها در بازار سرمایه!

رئیس کمیسیون اقتصادی از برخورد جدی با متخلفان شرکت ملی نفت از هفته آینده خبر داد. شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی متهم به دستکاری قیمت ها در بازار سرمایه است.

پورابراهیمی گزارش داد: رسیدگی به تخلفات شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در دستکاری قیمت های بازار سرمایه در دستور کار کمیسیون اقتصادی هفته آینده قرار می گیرد.

به گزارش پی ام آپ، رئیس کمیسیون اقتصادی در حاشیه افتتاح  تالار مولدسازی داراییهای دولت در وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در یک ماه اخیر برخی تصمیمات و اقدامات غیرکارشناسی دولت و شرکت های زیرمجموعه آن فعالان اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است و به آن‌ها ضرر رسانده است.

عملکرد اخیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در رابطه با اعلام درآمد سود و حقوق تبدیل ارز حاصل از صادرات فرآورده های نفتی مربوط به شرکت های پالایش نفت (مربوط به سال های 1397 تا 1400) که مقادیر متفاوت و گاه متناقض در گزارش این شرکت ها ممکن است بر سود سالانه سرمایه گذاران این شرکت ها از جمله سهامداران، صندوق های بازنشستگی، صندوق پالایشگاه ایکم، سهامداران خرد و غیره تأثیرات منفی داشته و به ظن دستکاری قیمتی در بازار سرمایه ها در بازار در اذهان عمومی منجر می شود.

در گذشته با توجه به تعیین نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی، ناهماهنگی و عدم اطلاع رسانی به موقع از سوی مراجع ذیربط موجب زیان سرمایه گذاران شده است. علاوه بر این در خصوص عدم عرضه خودرو در بازار محصول و فروش سهام شرکت های صنعت خودرو نیز شاهد مواردی بوده ایم که با منطق بازار همخوانی ندارد.

پیش بینی پذیری و اطمینان نسبی در خصوص عوامل اقتصادی مؤثر بر کسب و کار از مهم ترین الزامات سرمایه گذاری در اقتصاد کشور است. رقابت‌پذیری اقتصاد در سطح بین‌المللی، رشد و توسعه اقتصادی از طریق تقویت شرکت‌های دارای ظرفیت رقابت در بازار جهانی حاصل می‌شود و اتخاذ این نوع تصمیم‌ها باعث تضعیف قدرت شرکت‌های بزرگ، عدم مدرن‌سازی صنایع و باعث کاهش تشکیل سرمایه خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است در مقاطع زمانی مختلف نسبت به این موارد واکنش نشان دهد تا اعتماد عمومی، شفافیت و گردش سالم اطلاعات در بازار سرمایه و رعایت ذاتی و ذاتی آن رعایت شود. تعهدات قانونی تکالیف و پیگیری حقیقت این است که این اقدام در بازار سرمایه موجب تضعیف حقوق تعداد زیادی از سهامداران و سرمایه گذاران شده و قاطعانه حل خواهد شد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: هفته آینده رسیدگی به تخلفات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعمال ماده 234 قانون مقررات داخلی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: تمام تلاش خود را برای برخورد با این گونه تخلفات و حفظ حقوق مردم به کار خواهیم بست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا