دانستنی ها

برای کاهش وزن بهتر است در این زمان ورزش کنید! /جزئیات

آیا می خواهید وزن کم کنید؟ زمان آن رسیده که باید زودتر بیدار شوید.

تحقیقات جدید نشان می دهد بزرگسالانی که به طور منظم در صبح زود ورزش متوسط ​​تا شدید انجام می دهند، نسبت به افرادی که در اواخر روز ورزش می کنند، کمتر در معرض اضافه وزن یا چاق هستند.

تانگ یو ما، نویسنده این مطالعه از دانشگاه فرانکلین پیرس در نیوهمپشایر، گفت: افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، اگر صبح زود ورزش کنند، شاخص توده بدنی آنها 2 واحد و دور کمر آنها 3.5 سانتی متر کوچکتر است.

BMI (شاخص توده بدنی) و دور کمر دو معیار کلیدی خطر چاقی هستند.

به گفته یو ما، “نتیجه گیری این است که ورزش صبحگاهی ابزاری امیدوارکننده برای کنترل وزن است.”

برای بررسی این سوال، محققان وضعیت چاقی را در بین حدود 5300 مرد و زن بالغ بررسی کردند. همه بین سال‌های 2003 و 2004 یا 2005 و 2006 در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه ایالات متحده ثبت نام کردند.

آنها بر اساس روال فعالیت به یکی از سه گروه تمرینی تقسیم شدند: صبح (642 شرکت کننده)، ظهر (2456) و عصر (2187).

اندازه دور کمر و BMI نیز محاسبه شد.

نتیجه گیری: مشخص شد که ورزش بین ساعت 7 صبح تا 9 صبح با خطر کمتر اضافه وزن یا چاقی در مقایسه با ورزش در اواخر روز مرتبط است.

نمرات BMI نشان داد که همه شرکت کنندگان در مطالعه اضافه وزن داشتند. این بدان معناست که BMI آنها بین 25 تا 29.9 ثبت شده است.

با این حال، میانگین توده بدنی در گروه صبح 25.9 و میانگین BMI در گروه ورزش ظهر و عصر به ترتیب 27.6 و 27.2 بود.

به همین ترتیب، در حالی که میانگین دور کمر در ورزشکاران صبح حدود 91 سانتی متر است، این رقم در گروه های ظهر و عصر بین 94 تا 96 سانتی متر متغیر است.

این ارتباط ممکن است به دلیل ساعات اولیه صبح باشد که بدن ما پس از یک شب غذا نخورده در وضعیت ضعیفی قرار دارد. ما کربوهیدرات زیادی برای سوزاندن نداریم، بنابراین بدن ما بیشتر به چربی بدن برای تولید انرژی مورد نیاز برای ورزش متکی است. احتمالاً به همین دلیل است که ورزش صبحگاهی برای مدیریت وزن بهتر است.

با این حال، محققان توصیه می کنند که در بهترین و راحت ترین زمان برای خود ورزش کنید.

منبع سایت مهر

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا