دانستنی ها

مواد غذایی که باعث سلامت و تقویت روده می شوند!

 

عملکرد روده ها نقش حیاتی در بدن انسان ایفا می کند زیرا آنها وظیفه جذب مواد مغذی و دفع مواد زائد را بر عهده دارند. روده سالم می تواند سلامت کلی بدن، ذهن و روح را بهبود بخشد. سلامت روده آنقدر مهم است که برخی از دانشمندان روده ها را «مغز دوم» می نامند. به گزارش تایمز آف ایندیا، در این مقاله، در مورد سه ماده غذایی که به طور طبیعی به بهبود سلامت روده کمک می کنند، صحبت می کنیم.

پروبیوتیک ها

مواد غذایی که باعث سلامت و تقویت روده می شوند!

کشک و ماست منابع خوبی از غذاهای غنی از پروبیوتیک هستند که به طور طبیعی غنی از گونه های لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند. (لاکتوباسیل ها باکتری های مفیدی هستند که به برقراری مجدد فلور طبیعی روده کمک می کنند و تعادل باکتری ها و قارچ ها را در سیستم گوارشی تنظیم می کنند). این پروبیوتیک ها می توانند به بازیابی و حفظ تعادل سالم باکتری های روده کمک کنند، که برای هضم خوب و سلامت کلی ضروری است.

غذاهای غنی از فیبر

مواد غذایی که باعث سلامت و تقویت روده می شوند!

غذاهای پر فیبر مانند غلات کامل، حبوبات، میوه ها و سبزیجات برای سلامت روده عالی هستند. فیبر توسط بدن هضم نمی شود، در عوض به عنوان غذا برای باکتری های مفید روده عمل می کند. فیبر رشد این باکتری ها را تشویق می کند و به حفظ یک میکروبیوم متنوع و سالم روده کمک می کند. نمونه هایی از غذاهای غنی از فیبر عبارتند از جو دوسر، عدس، کلم بروکلی، سیب و برنج قهوه ای.

غذاهای تخمیر شده

مواد غذایی که باعث سلامت و تقویت روده می شوند!

غذاهای تخمیر شده حاوی پروبیوتیک برای سلامت روده مفید هستند. نمونه هایی از برخی از غذاهای تخمیری مانند خیار شور، کامبوچا (چای کامبوچا یک نوشیدنی تخمیر شده است که از چای، شکر، باکتری و مخمر تهیه می شود)، کفیر، کیمچی (یک غذای تخمیری سنتی کره ای که از سبزیجات تهیه می شود) و ادویه های مختلف، معمولا کاهو چینی ترب سفید (با نوعی کلم چینی و فلفل قرمز تهیه می شود). گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی می تواند به حفظ میکروبیوم روده سالم و بهبود هضم کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا