اخبار روز سینما

برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک چه نکاتی را باید رعایت کرد؟/بهترین راه حل ها برای آرایشی بی عیب و نقص

به نظر شما بهترین کانسیلر برای پوست خشک کدام محصول است؟ آیا کانسیلرهای موجود در آرایش، پوست را صاف، بدون لک و بدون چین و چروک نشان می دهند؟ در این مقاله به بررسی چند نکته مهم در مورد استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک می پردازیم.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

آرایش روی پوست خشک به دلیل کم آبی ظاهری زیبا و یکنواخت روی صورت ایجاد نمی کند. بنابراین برای به نمایش گذاشتن پوست صورت زیباتر و سالم تر باید از محصولات مخصوص پوست های خشک استفاده کرد. به همین ترتیب هنگام انتخاب و خرید کانسیلر، محصول مورد نظر باید مناسب پوست های خشک بوده و آبرسانی قوی داشته باشد. از آنجایی که کانسیلر در طول روز به مدت طولانی روی پوست می ماند، باید دارای مواد مرطوب کننده باشد تا از ترک خوردن پوست جلوگیری کند.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

همچنین ظاهر اصلی خود را حفظ می کند. مناسب ترین کانسیلر برای پوست های خشک، ناحیه خشک و پوسته پوسته صورت را یکدست و صاف می کند. بهترین کانسیلرها برای پوست های خشک کانسیلرهای چسبی (نیمه جامد) و کرمی هستند که با آبرسانی به پوست ظاهر پوست را صاف و یکدست می کنند و آرایش را زیباتر می کنند و لکه های تیره صورت را به خوبی پنهان می کنند.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

معرفی انواع تصحیح کننده

  1. کانسیلرها را می توان به سه دسته کرم پودر مایع، نیمه جامد و مات طبقه بندی کرد. چکر ماتیکی به دلیل سهولت استفاده رایج ترین و کاربردی ترین نوع چکر است. یکی دیگر از کاربردهای کانسیلر مات برجسته سازی صورت است که خانم ها را به خود جذب کرده است.
  2. کانسیلر مایع برای انواع پوست مناسب است و بافتی سبک بر روی پوست ایجاد می کند. این نمونه کانسیلر با پوشش دهی بالا بر روی پوست صورت، تمامی لک ها و تیرگی پوست را به خوبی محو می کند. از ترکیبات مرطوب کننده قوی نیز در مواد اولیه کانسیلر برای جلوگیری از چین و چروک و خشکی دور چشم استفاده می شود.
  3. کانسیلر نیمه جامد بافت نرم و گیاهی دارد، بنابراین لک و تیرگی پوست را به خوبی می پوشاند. همچنین پوست صورت را صاف و یکدست می کند و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند. این نمونه کانسیلر فاقد پارابن بوده و قدرت پوشش دهی و ترکیب پذیری بالایی بر روی پوست دارد. کانسیلر نیمه جامد همچنین باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

نکات مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

پوست خشک به دلیل ویژگی هایی که دارد نیاز به آرایش خاص خود دارد و ممکن است کمی سخت تر باشد. دلیل این امر این است که آرایش به خوبی در پوست خشک جذب نمی شود و حتی در قسمت هایی از پوست خشک، لوازم آرایش پوسته پوسته می شوند یا می مالند. در این موارد آرایش صورت بسیار تکه تکه و نامناسب به نظر می رسد. برای این نوع پوست بهتر است از موادی استفاده شود که رطوبت لازم را به پوست بدهد. بنابراین برای استفاده از لوازم آرایشی به خصوص کانسیلر و کرم پودر باید از آن دسته از محصولاتی استفاده کرد که برای پوست های خشک مناسب هستند.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

آماده سازی پوست برای آرایش و استفاده از محصولات آرایشی مناسب دو مرحله بسیار مهم برای داشتن آرایش بی نقص است. در این صورت آرایش شما حتی از نزدیک زیبا و بی عیب به نظر می رسد. در ادامه به بررسی چند نکته مهم برای استفاده از کانسیلرها و لوازم آرایشی برای پوست های خشک می پردازیم. پس با ما همراه باشید

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

در مرحله اول پوست را بشویید

اگر هر نوع پوستی دارید، بهتر است قبل از آرایش صورت خود را بشویید. این کمک می کند تا صورت شما به عنوان یک سطح تمیز و صاف برای آرایش و جذب مواد آرایشی آماده شود. علاوه بر این، شستشوی صورت، آلودگی ها و باقی مانده های آرایش قبلی را پاک می کند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. بهتر است از شوینده مخصوص پوست های خشک استفاده کنید زیرا شوینده مخصوص پوست های معمولی و چرب بسیار قوی است و می تواند باعث خشکی بیشتر پوست شود. بهتر است بعد از شستن پوست از مرطوب کننده ملایم برای پوست های خشک استفاده کنید تا جذب مواد آرایشی زیر مانند پرایمر، کرم پودر، ضد آفتاب و کانسیلر راحت تر شود و آرایش به پوست نچسبد. .

از پرایمر استفاده کنید

پرایمر نوعی ژل یا کرم است که قبل از آرایش استفاده می شود و پایه ای برای آرایش محسوب می شود. این کار پوست را برای مواد آرایشی آماده می کند و آن را صاف تر می کند. استفاده از پرایمر برای پوست های خشک ضروری است زیرا پرایمر سطح پوست را نرم و صاف می کند و مواد آرایشی را روی پوست نمی مالد. بهتر است پرایمر را با انگشت روی صورت پخش کنید. بهتر است از فونداسیون زیاد استفاده نکنید و در مجموع از یک نقطه برای چانه و بینی و یک نقطه برای مناطق بزرگتر مانند پیشانی و گونه ها استفاده کنید.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

استفاده از کرم پودر و کانسیلر برای پوست های خشک

پودرها و کانسیلرهای زیادی برای استفاده در پوست های خشک تولید می شود که باید از آنها استفاده کنید. کرم پودرهای مخصوص پوست های خشک رطوبت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. این کار باعث می شود پوست خشک صاف و صیقلی شود و در حین آرایش، پوست شما هیدراته و تغذیه می شود. برای پوست های خشک کرم پودر بسیار مهم است و توزیع یکنواخت آن بسیار مهم است. بنابراین از بین انواع مرغوب، نوع کرم پودر را انتخاب کنید.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

انتخاب کانسیلر نیز برای پوست بسیار مهم است و استفاده از آن بعد از کرم پودر کمک زیادی به پوشاندن عیوب می کند. یکی از این نوع کانسیلرها، کانسیلر میبلین در رنگ های مختلف است که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی نیز دارد و در صورت خرید اصل، سریعتر می توانید عیوب صورت خود را بپوشانید. کانسیلر میبلین برای انواع پوست های خشک در بازار موجود است و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

کرم پودر پخش کنید

برای استفاده از کرم پودر روی پوست های خشک ابتدا باید قسمتی از پوست را برای کرم آماده کنید. مقداری از کرم را بردارید و روی پوست خود قرار دهید. می توانید از برس مخصوص یا اسفنج آرایشی برای پخش کرم پودر برای نتیجه بهتر استفاده کنید. این کار را برای تمام قسمت های صورت به جز پلک ها و زیر چشم ها تکرار کنید. با توجه به اینکه پوست خشک پوسته پوسته می شود، بهتر است به جای انگشتان از برس استفاده کنید تا بتوانید این کرم را راحتتر و یکنواختتر روی پوست خود پخش کنید. مراقب باشید که برس را محکم روی پوست خود فشار ندهید و در عوض از حرکات ضربه ای و تکراری برای ترکیب کرم به پودر استفاده کنید. نکات بیشتر را در این مقاله بخوانید.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

استفاده از کرم و کانسیلر مایع

برای پوشاندن نواحی زیر چشم و نواحی تیره صورت می توانید از کانسیلر مایع و کرم استفاده کنید. می توانید از این نوع کانسیلر برای سایر قسمت های پوست خشک خود استفاده کنید. بهتر است کانسیلر مایع را روی پوست قرار دهید و با برس مخصوص زیر چشم پخش کنید.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

از هایلایتر مایع استفاده کنید

اگر بعد از آرایش احساس می کنید صورتتان هنوز خشک است، می توانید از هایلایتر مایع برای شادابی صورتتان استفاده کنید. بهتر است از نوک انگشتان خود برای استفاده از هایلایتر مایع استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از ایلومیناتور از خشکی پوست شما کم نمی کند، اما آن را سالم و شاداب نشان می دهد.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

از ضد آفتاب به همراه کانسیلر استفاده کنید

برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک، علاوه بر اهمیت نوع کانسیلر برای پوست های خشک، باید از ضد آفتاب نیز برای پوست خود استفاده کنید. پوست های خشک بیشتر از سایر انواع پوست در معرض چین و چروک هستند، به خصوص به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک از ضد آفتاب برای این نوع پوست ها استفاده کنید. ضد آفتاب الارو برای انواع پوست های چرب، معمولی و خشک طراحی شده و پوششی عالی در برابر نور خورشید بر روی پوست ایجاد می کند. ضد آفتاب اصل الارو قیمت مناسبی دارد و روی پوست خشک نمی چسبد و از طریق این لینک قابل خرید است.

8 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر برای پوست های خشک

با استفاده از اسپری فیکس

برای این نوع پوست بهتر است به جای پودر سفتی از اسپری سِیِتینگ یا سِتینگ بعد از استفاده از کانسیلر پوست خشک استفاده کنید. برای استفاده از اسپری فیکس بهتر است از فاصله دور روی صورت اسپری کنید. این گروه از اسپری ها خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارند و برخلاف پودر فیکس که رطوبت را از پوست جذب می کنند، گزینه بسیار مناسبی برای پوست های خشک هستند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا