اخبار روز

بدون قدرت تجارت، ما یک بازار باثبات نداریم یا هنوز در یک مبارزه نابرابر هستیم

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در ابتدای سخنان خود در خصوص برگزاری همایش «برگزیدگان برندهای صنعت» گفت: موضوع این رویداد و معرفی برندهای برتر صنعتی است. ، برندهای معدنی و تجاری، اگرچه به صورت سیستم خوداظهاری است، اما اگر در کنار این کنفرانس یک سیستم داوری حرفه ای قرار داده شود تا رقابت در کنار داوری نمایان شود، ممکن است بهتر باشد.

اسلامی با تاکید بر اهمیت پیشرفت و آبادانی تصریح کرد: دو مقوله مهم پیشرفت و آبادانی کشور مستلزم استحکام سه رأس مثلث است و اگر علم و فناوری را به یک سیستم تبدیل کنیم با بهره گیری از سه رأس می توان خلق کرد. این قدرت پیشرفت و شکوفایی

وی با بیان اینکه قدرت ایجاد یک محصول در اختیار مشتری است، افزود: یک محصول باید مطابق با سلیقه مشتری عمل کند و بتواند طول عمر و عملکرد آن را پیش بینی کند. علاوه بر این، باید تضمین کند که در طول عمر آن هیچ نقصی وجود نخواهد داشت.» نخواهد داشت نکته دوم قدرت برند است. قدرت فقط داشتن یک لوگو نیست، ما باید اعتبار داشته باشیم تا برند ما بتواند با همان اعتبار تضمینی برای رشد این محصول و افزایش رضایت مشتری نزد مشتریان ارائه دهد.

اسلامی با بیان اینکه این قدرت تجارت است که می تواند سیاست های تجارت داخلی و خارجی را تنظیم کند، ادامه داد: اگر قدرت تجارت نداشته باشید، بازار باثباتی نخواهید داشت. کیفیت محصول شما نمی تواند ثابت بماند

وی با اشاره به اینکه مبارزه برندها در بازار وجود دارد، گفت: اصل اول باید با ایجاد نهادها و ایجاد نظام ارزشی ایجاد شود و از این طریق بتوانیم تبادلات بیشتری در بازار داشته باشیم و. “امروز در کشور تغییر ایجاد کنید.” ما باید بیش از هر زمان دیگری هزینه کنیم. ما آن مهارت ها هستیم، بنابراین احترام به برندها نباید یک کار نمایشی باشد، بلکه باید به عنوان یک اقدام اساسی در نظر گرفته شود. امیدواریم مدیران در بخش های مختلف توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: صنعت هسته ای یک صنعت بنیادی و انرژی زا است که به دلیل تاثیرگذاری بر علوم و فناوری های مختلف می تواند در همه زمینه ها موثر باشد. ما در طول سال‌ها با یک هجوم خشونت‌آمیز مواجه بوده‌ایم، بنابراین دیگران هر کاری که می‌توانستند انجام دادند تا صنعت هسته‌ای را متوقف کنند، اما به لطف خدا امروز صنعت هسته‌ای گسترش یافته است. امروزه ما بیش از 300 نوع مشتقات سنگین داریم که گاهی اوقات به ازای هر گرم ده ها هزار دلار ارزش دارند. این توانایی های استراتژیک زمانی برای ما این بود که وارد یک منطقه ممنوعه شویم، اما وارد آن شدیم. در هر صورت امروز در یک مبارزه نابرابر هستیم و در این شرایط همه چیز را برده ایم اما باید بیشتر روی آن کار کنیم و از آن محافظت کنیم.

* از آغاز یادگیری تا آغاز دانش

در ادامه این همایش که از صنعتگران برتری چون فرهان دیزل تجلیل شد، دکتر. محمود انوشه: «من چند نکته از اعتقادات قلبی خود را به شما می گویم و می خواهم این اعتقادات را در جنبه اعتقادی خود تلقین کنید.» اولین چیزی که باید بدانید این است که چقدر باید بدانید. شروع یادگیری است و دانستن اینکه چه چیزی را باید یاد گرفت، آغاز دانستن است.

او ادامه داد: «اولین معلم من یک کرم کوچک بود که سال‌ها منتظر ماند تا تبدیل به پروانه شود. او با امید زندگی کرد و به همین دلیل شرایط سختی را تحمل کرد.» وقتی با این معلم آشنا شدم، با خودم گریه کردم که چه کرده ایم؟ معلم دوم من یک گاو سوار پیر در اسپانیا بود. او به من گفت که تا آخر عمرم یک ماتادور بمانم، یعنی نباید وقتم را به شاخ زدن و طفره رفتن بگذرانم. معلم سوم من یک فروشنده گل در خیابان بود که تشخیص سریع داد.

محمود انوشه ادامه داد: اگر ندانیم به کجا می‌خواهیم برویم، هر جاده‌ای ما را به آنجا می‌برد. بیهوده خداوند در قرآن فرمود از طریق دو نفر نیست; مشرکان و بیکارها من همیشه به تحول در خود و ملت توجه داشته ام. آدمی که هدف ندارد تعهدی نمی دهد و خیلی زود ابزاری در خدمت یک انسان هدفمند می شود.

وی در ادامه یادآور شد: باید به شاخص ها توجه کرد نه شخصیت ها. یکی از دلایل افت برندها همین است. ریشه مشکلات کارمندان و مدیران، موانع پیش روی خود نیست، بلکه شک و تردیدی است که در توانایی های خود می بینند. این تردید باعث ایجاد ابهام و توهماتی در بین مدیران ما شده است. تنها یک دلیل برای به تعویق انداختن عدم اطمینان ناشی از تصمیم گیری وجود دارد و آن این است که مدیر یا برند از دیدن اولویت های خود درمانده هستند و نمی دانند اولویت های خود چیست.

انوشه در پایان سخنان خود اعلام کرد که نمی توان همه را راضی کرد و گفت: «آنقدر به دنبال چیزهایی نباش که از دست رفته است تا آنچه را که هست از دست بدهی.» زندگی هرگز دشمن شما نیست، بلکه ذهنیت شما می تواند مال شما باشد. دشمن تا زمانی که کارتان تمام نشده است، هرگز در مورد آن با کسی صحبت نکنید. راه موفقیت هرگز مستقیم نیست. یک پیچ به نام شکست و یک پیچ به نام سرگردانی و… در این جاده ماشینی به نام “ویل” و چرخ هایی به نام “توانایی” و غیره وجود دارد. البته آنها به ما یاد ندادند که در غیر این صورت خیلی از جاده ها را از دست می دادیم.

زندگی هایی که با «پلاسما» نجات دادیم.

در ابتدای این مراسم سید عبدالرضا حجازی فرهمند، مدیرعامل شرکت پلاسمای بهستان با بیان اینکه من به نمایندگی از صنعت و پزشکی کشور اینجا هستم، گفت: همه شما در طول زندگی خود با انواع داروها، بیمارستان ها و پزشکان درگیر بوده اید. برخی از بیماران در کشور ما به داروهای خاصی نیاز دارند. این بیماران یک چیز مشترک دارند: آنها نیاز به درمانی دارند که از خون من و شما ساخته شده باشد.

وی ادامه داد: می خواهم بگویم از پلاسمای خون ما می توان دارویی درست کرد که جایگزینی برای آن وجود ندارد و فقط کسانی که بیایند و پلاسمای خود را اهدا کنند باید راه نجات دیگران باشند. یک طرف این داستان زندگی است و طرف دیگر مرگ. دو سال پیش که می خواستیم دور هم جمع شویم، ده بار دست شستیم، ماسک بزنیم و… ارزش سلامتی را فهمیدیم.

این فعال صنعت پزشکی افزود: گروه ما از سال 85 شروع به کار کرده است که با کمک همشهریان اهدا کننده پلاسما توانسته ایم داروهای زیادی بسازیم. این صنعت نه تنها در ایران نادیده گرفته می شود، بلکه تبلیغات منفی نیز علیه آن صورت می گیرد. هر چند او در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفت. در دوران کرونا، ایالات متحده به دلیل کاهش تولید پلاسما، پلاسما کمتری به دیگران عرضه می کرد و کمبود دارو نیز مشهود بود.

* مردم با اشتباهاتشان «برند» می شوند!

مهدی صفایی، مدیرعامل کانسپت با بیان اینکه همه ما تلاش می کنیم با محتوا به یک برند پایدار برسیم، گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که افراد با ایرادات رفتاری خود به راحتی در فضای مجازی برندسازی می شوند. به همین دلیل است که ما وبلاگ نویسان بی تخصص و بی فکر زیادی داریم. به نظر من معروف ترین برندها آقای تختی، پروفسور سامی و غیره هستند. افرادی که بسیار تأثیرگذار بودند.

وی با اشاره به اینکه ما اغلب خیلی چیزها را از یکدیگر به تعویق می اندازیم، افزود: من هم می دانم که فضای کشور غم انگیز است به همین دلیل سه ماه است که به ایران نرفته ام و وقتی برگشتم انگار که بودم. بازگشت.» از غار. ما چیز عجیبی در کشور ایجاد کردیم، به گونه ای که هر چه برندها موفق تر می شدند، از ما دورتر می شدند! صفایی گفت: احساس می کنم هنوز به خودمان نرسیده ایم. ما برند را تجربه کردیم اما حال و هوای خوب را نه. به همین دلیل از اینکه کمتر لبخند می زنیم ناراحتم. بسیاری از ما که صاحب برند هستیم به اطرافیانمان توجه نمی کنیم، کمتر به کسانی که نزدیک هستند توجه می کنیم و بیشتر به کسانی که دور هستند نگاه می کنیم. وقتی به این نتیجه می رسیم که تکان دادن بطری آب می تواند آنچه را که در دنیای ما اتفاق می افتد تغییر دهد، بسیار محتاط هستیم.

یک کارآفرین رقیب بخش دولتی نیست

سپس مسعود عبدی، مدیرعامل هلدینگ «آرین سازه» روی صحنه آمد و گفت: «ایران فضایی سرشار از عشق است، عشق در تمام متون ادبی ما جاری است.» همه رهبران و کارآفرینان جهان همیشه در این عرصه بوده اند. سه دسته اقتصاد، سیاست و جامعه را نمایندگی می کند. کارآفرین رقیب بخش دولتی نیست. وقتی این را بفهمیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

وی با تاکید بر اینکه یک کارآفرین بخش خصوصی می تواند موتور موتور اقتصاد کشور باشد، ادامه داد: امروز کارآفرینان در جوامع پیشرفته قهرمانان این کشور هستند.در ایران با این سرمایه اجتماعی نیازمند بستر اجتماعی برای راه اندازی کارآفرینی هستیم. فعالیت هایی برای بررسی و نظارت شکاف در آموزش کارآفرینی در سیستم آموزشی ما مشهود است. باید درک کنیم که یک کارآفرین با خلاقیت خود می تواند به چیزهای زیادی دست یابد.

عبدی در پایان گفت: اگر بتوانیم این بستر را فراهم کنیم نمی گذاریم کارآفرینان کار کنند اما در سیاست خارجی، داخلی و… موفق تر خواهیم بود.در مقوله آموزش کارآفرینی هم مشکل داریم. زیرا ما فقط حقایق نظری را آموزش می دهیم. اگر بتوانیم از تجربیات کارآفرینان موفق استفاده کنیم، می توانیم جلو برویم و موفق باشیم. علم کارآفرینی در ترجمه چند کتاب نیست، بلکه در استخراج آنها از بطن جامعه است. یک اقتصاد موفق مولد است و هر لحظه یک کارآفرین تولید می کند.

قدردانی از برندهای برتر صنعتی

در پایان این همایش عباس عراقچی، حسن پوربیگلری، محمود انوشه، امیر پوربافرانی، حمیدرضا خانپور مشاور عالی سازمان فنی و حرفه ای و فریبرز مسعودی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند. شرکت فرهان دیزل به سرپرستی مهسا حسن زاده، آرین سازه به سرپرستی مسعود عبدی، کویر موتور به سرپرستی مجید رضایی، دیجی لند به رهبری انگلیسی رسایی، گاندو تجارت به سرپرستی میلاد آهنگرانی، “بهستان پلاسما” به سرپرستی عبدالرضا حجازی فرهامند، صنعت» به سرپرستی مهدیه حسینشاهی، «دیجی سرویس» به سرپرستی رسایی، «شویاسازان» به سرپرستی شاهین خوشنویسان، شرکت داروسازی «آسوه» به سرپرستی دکتر. بخشایش، پارس هدیش به کارگردانی حسن حلب سازان، آریا بنیامین به کارگردانی حیدر عبادی، ایران آوندفر به کارگردانی آقای سلطانی، کانسپت به کارگردانی مهدی صفایی، هواپیمایی ماهان به کارگردانی حمید عرب نژاد، “ایران مرینوس” به کارگردانی دکتر. دانیانور، «چرم مشهد» به سرپرستی بابک مصری، «هولدینگ تادینی» به سرپرستی روح الله تدینی، «مجتمع فولاد جنوب» به سرپرستی علیرضا میرزایی، «فرش مشهد» به سرپرستی مهندس حمیدی، «اول» به سرپرستی مهندس تنه، «حق شناس» به سرپرستی علیرضا حق شناس و ‘ویگال’ به رهبری حمیدرضا عالمی.

یازدهمین همایش برگزیدگان برندهای صنعت عصر 30 مرداد در سالن همایش های سد و سما برگزار شد.

۲۲۳۲۲۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا