اخبار روز سینما

رسوا شدن مشترک پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی با این فیلم!/جزئیات

برترین ها: فیلم شهر هرت یکی از جدیدترین فیلم های اکران شده در سینمای ایران است که ظاهراً با استقبال خوبی روبرو شده و این روزها انتخاب اکثر اهالی سینما محسوب می شود. در این مطلب با معرفی و نقد این فیلم همراه شما هستیم.

فیلم شهر هرت یکی از جدیدترین فیلم های اکران شده در سینمای ایران است که ظاهرا استقبال خوبی از آن شده است.

«شهر هرت» جدیدترین ساخته حسین فرحبخش داستان برادر و خواهری به نام‌های پرویز و پرستو (با بازی پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی) است که با دزدی از خانواده‌های ثروتمند امرار معاش می‌کنند. پرویز با اجاره ماشین نعش کش به خانه مردگان ثروتمند می رود و با دادن آدرس به خواهرش پراستو شرایط کلاهبرداری را فراهم می کند. پرستو به عنوان همسر دوم متوفی و ​​با سند ازدواج جعلی وارد مراسم می شود و با معرفی خود به عنوان همسر، مبلغی برای سکوت دریافت می کند.

پرستو که چهل و چهار سال دارد و نامزدش در زندان است، سعی می کند او را آزاد کند. اما در یکی از کلاهبرداری های مشترک او با پرویز، اسیر یک باند و رئیس مافیای خطرناک (با بازی بابک کریمی) می شوند که اخیراً مقدار زیادی دلار اختلاس کرده و قصد دارد با تظاهر به عنوان مرده از ایران فرار کند. پرستو متوجه این اقدام حاکم می شود و سعی می کند از این اطلاعات جدید برای آزار بیشتر او استفاده کند. غافل از اینکه سرنوشت برای او و پرویز شرایط دیگری قرار داده است…

فیلم کمدی «شهر هرت» که برای فروش هر چه بیشتر دست به انتخاب بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی نوشته شده است، محتوای ارزشمندی ندارد و داستان قدیمی و پر اغراق ناعدالتی اجتماعی را روایت می‌کند. در این فیلم درست مانند یک شهر هرت واقعی، دزدهای خرده پا دستگیر می شوند و دزدان حرفه ای آزادانه در شهر پرسه می زنند. این فیلم تجاری دارای ناهنجاری های اجتماعی فراوانی از جمله اشاره به شوخی های جنسی و استفاده از الفاظ رکیک است که برای خنداندن مخاطب استفاده می شود.

این فیلم آنقدر مبتذل است که برای نوشتن نقد آن دیر شده است، زیرا اساساً نمی توان به تحلیل ساختاری رسید، اما می توان چنین ابتذال نفرت انگیزی را نوشت. اثری که برایش فرقی نمی‌کند که مخاطبش کیست، طوری که وقتی شهر هرت را با خانواده‌ات در سینما می‌بینی، باید با شرم به پایین نگاه کنی، دیالوگ‌های درون گودال‌ها و کوچه‌ها، بیشترش بداهه است. و اساسا یک فیلمنامه کار نمی کند موقعیت و روایت قابل مشاهده نیست. با پیشروی فیلم، ابتذال او بیشتر نمایان می شود، رگباری از دیالوگ های جنسی و اروتیک که مخاطب را شرمنده می کند و اساساً هیچ موضوعی وجود ندارد که بخواهد حتی برای چند دقیقه مخاطب را همراهی کند. خبری از خنده و لبخند نیست و تم فیلم تکراری است و هیچ نشانی از ژانر مورد نظر ندارد. به جز شیطنت های همیشگی پژمان جمشیدی، می توان او را بازیگر خالتوری نامید که برای پول بیشتر هر فیلمی را با هر سطح کیفی بازی می کند. نقش جمشیدی و شبنم مقدمی مشخص است و انتظار تکراری از این دو بازیگر نداریم اما بابک کریمی که پیش از این در فیلم های بزرگ بازی می کرد چرا باید در شهر هرت جلوی دوربین برود؟

رسوا شدن مشترک پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی با این فیلم!/جزئیات

البته تکلیف و هدف فیلم هایی مانند شهر صدمه پس از اکران مشخص می شود. این فیلم ها قرار نیست مخاطب جدی را به سالن های سینما بیاورند. هدف از پروجکشن جذب مخاطب عام و توده مردم است. بنابراین باید به این فیلم‌ها نگاه متفاوتی داشت. اگر این فیلم ها را مطابق با اهدافشان ببینیم، اکران آن ها برای ما غافلگیر کننده نخواهد بود. اما اگر قرار باشد با پیش فرض قبلی وارد سینما شویم و به تماشای این فیلم ها بنشینیم، قطعا از دیدن آن لذت نخواهیم برد. بنابراین مهم است که هدف ما از پلیس شهر هرت چیست. این فیلم مخاطب خاصی دارد و ریا ندارد و انصافاً هدف خود را فروش فیلم می داند و اگر کسی با این مشکلی نداشته باشد قطعا از تماشای شهر صدمه دیده لذت خواهد برد. در غیر این صورت از بینندگان فیلم خارج می شوید و نمی توانید از تماشای فیلم لذت ببرید.

ساخت کمدی کیفیت می خواهد و خنداندن مخاطب در چارچوب استانداردهای ژانر کار سختی به حساب می آید. این فیلم حتی در مورد شوخی‌های جنسی بالای هجده سال هم حرفی ندارد و نمی‌تواند از خط قرمز خنده‌دار بودن و شوخی بالای 18 نفر عبور کند! این فیلم کاری جز فروش در گیشه انجام نداده است که دلیل کافی برای تیم سازنده فیلم است.

رسوا شدن مشترک پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی با این فیلم!/جزئیات

نظر کاربران چیست؟

* بچه ها فیلم شهر هرت را نبینید.

*خیلی سعی می کنم به خودم بگویم قبول کنم هرکسی نظر و سلیقه خودش را دارد، اما خیلی متاسفیم که فیلم های سالن های ما زمین خواری است و از اینکه عده ای برای دیدنشان می روند متأسفیم.

*شهر هرت بد نبود وحشتناک بود به نظرم پژمان جمشیدی قبلا بهتر بود

* به سینمای «شهر هرت» خزابل می رسیم، فیلم تمام شده است. حالا ما مهمون بودیم و هزینه ورودی ندادیم اما به شما توصیه می کنم پول خود را برای این فیلم هدر ندهید.

نوشته پژمان جمشیدی و شبنم مقدمی ننگ مشترک همه ایران برای اولین بار در پدیدار شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا