اخبار روز

اصلاحات در قوانین بازنشستگی /افزایش سن بازنشستگی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید

به گزارش پی ام آپ، رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: بنابراین اصلاحاتی که به آن اصلاحات متریک می گویند باید در قوانین بازنشستگی انجام شود.

داود منظور ادامه داد: در لایحه برنامه هفتم این اصلاحات پیش بینی شده است که بخشی از آن به سن بازنشستگان برمی گردد و با اقداماتی به تدریج سن بازنشستگی تا پایان برنامه هفتم افزایش می یابد.

منظور همچنین درباره تاثیر افزایش سن بازنشستگی در اشتغال جوانان گفت: باید فرصت های شغلی جدیدی برای جوانان ایجاد شود. اگر بخواهیم جوانان را به کار بگیریم نباید فردی را که هنوز در سن کار است و توانایی کار دارد را از بازار کار خارج کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: باید به فکر جوانان باشیم و فرصت های شغلی جدید ایجاد کنیم. یکی از اهداف دولت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید در سال است.

منظور از وجود اصلاحات دیگری در همین زمینه خبر داد و گفت: امیدواریم با این اصلاحات افراد در سن کار به افزایش منابع صندوق های بازنشستگی کمک کند تا جایی که صندوق ها بتوانند خدمات شایسته ای به بازنشستگان ارائه دهند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا