اخبار روز

بهترین زمان برای خرید طلا فرا رسید!

به نقل از شمانیوز؛ به گزارش پی ام آپ، افزایش ارزش دلار و بیانات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو، قیمت طلا را تحت تأثیر قرار داده است و به قیمت این فلز گرانبها ضربه زده است. پاول، رئیس فدرال رزرو، توجه خود را به افزایش بیشتر نرخ بهره از خود نکشانده و اظهار نموده که این روند به زودی پایان نخواهد یافت. این شرایط برای بازار فلزات گرانبها خبر خوبی نیست.

قیمت جهانی طلا در اوایل معاملات روز جمعه در آمریکا و قبل از تعطیلی بازار، اندکی افزایش و قیمت نقره اندکی کاهش یافت. با این حال، هر دو بازار به سطح پایین‌ترین سه ماهه خود رسیده‌اند.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز از نگاه نه چندان خوش بینانه تحلیلگران به بازار طلا خبر می دهد.

گاوهای نر فلزات گرانبها همچنان از اثرات نزولی بانک‌های مرکزی در این هفته رنج می‌برند و سیاست‌های پولی محکمی را حفظ می‌کنند که احتمالاً تقاضای جهانی برای فلزات را محدود کرده و بازده اوراق قرضه دولتی را بالا نگه می‌دارد.

این دو عامل باعث کاهش قیمت طلا شد!

طلای اوت با 5.4 دلار افزایش به 1929 دلار و 10 سنت و نقره جولای با 0.092 دلار افزایش به 22.375 دلار رسید.

بازارهای سهام جهان سقوط کردند. بر اساس این گزارش، فعالیت در بخش تولید ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در شش ماه گذشته رسیده است.

بهترین زمان برای خرید طلا فرا رسید!

از نظر فنی، شش هفته روند نزولی در نمودار وجود دارد. هدف صعودی بعدی گاوها، بستن بالای مقاومت 2000 دلاری در معاملات آتی آگوست است.

به گزارش وب سایت طلا، این هفته 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکو نیوز گلد شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، 11 تحلیلگر معادل 50 درصد نسبت به تحولات بازار طلا در کوتاه مدت بدبین هستند، 9 تحلیلگر معادل 41 درصد به این روند و دو تحلیلگر معادل 9 درصد نسبت به این روند خوش بین هستند. همچنین بازار را با نوسانات کم ارزیابی کرد.

بهترین زمان برای خرید طلا فرا رسید!

966 نفر در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. از این تعداد، 395 رأی دهنده معادل 41 درصد، روند هفته قیمت طلا را افزایش، 403 رأی دهنده معادل 42 درصد کاهش و 168 رأی دهنده معادل 17 درصد، بازار را با نوسان کمتر خوانده اند.

تحلیلگران گفتند که این فلز گرانبها همچنان از شتاب تغییر دلار آمریکا سود می برد. هر اونس طلای اوت آخرین بار با یک درصد کاهش به 1944 دلار و 40 سنت رسید.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد تجاری در S&P Global Market Intelligence، در این گزارش گفت که علیرغم کاهش سرعت فعالیت، داده ها حاکی از رشد اقتصادی انعطاف پذیر 2 درصدی در سه ماهه دوم است. با این حال، رشد همچنان به مخارج در بخش خدمات بستگی دارد و تولید پس از سه ماه رشد دوباره تعدیل می‌کند.

بر اساس گزارش کیتکو، شاخص مدیران خرید برای بخش تولید منطقه یورو در ژوئن به 43.6 رسید که کمتر از حد انتظار بود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، در هفته گذشته ناامیدی خود را نسبت به روند بازار طلا بیان کرده است. با این حال، او معتقد است که فروش‌هایی که پس از اظهار نظر تند بانک‌های مرکزی در سراسر جهان درباره سیاست های پولی خود دیده شد، قابل درک هستند.

استریبل به علاوه، ابراز کرده است که این زمان بهترین زمان برای خرید طلا و نقره است، به دلیل اینکه اکنون همه از آن دوری کرده‌اند. به اعتقاد او، قیمت طلا به 1900 دلار و نقره به 20 دلار می‌تواند به عنوان یک فرصت برای جذب سرمایه‌گذاران جدید و تزریق پول جدید به بازار، مورد استفاده قرار گیرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا