اخبار روز

بالا رفتن قیمت دلار در در میان هیاهوی اخبار سیاسی!

به گفته پی ام آپ، قیمت دلار این روزها تحت تاثیر اخبار سیاسی در نوسان است. در حالی که اسکناس آمریکا از نخستین روز هفته جاری دوباره وارد کانال 50 هزار تومانی شده بود، از دیروز در مسیر نزولی قرار گرفت و به کانال40 هزار تومانی بازگشت. به این ترتیب دلار آمریکا هم اکنون در بازار آزاد ایران با قیمت 49 هزار و 750 تومان خرید و فروش می شود.

در چند روز گذشته بازار ارز دچار آشفتگی شده است. دلار از یک سو تحت تاثیر سیاست تنش زدایی در منطقه سقوط کرده بود و از سوی دیگر با انتشار خبر تحریم های دائمی علیه ایران، می خواست بالا برود.

در همین حال، آشفتگی سیاسی در روسیه شور و نشاط زیادی را به بازار ارز ایران تزریق کرد. اگرچه اساساً تأثیری بر بازار فارکس، به ویژه در معاملات دلار آمریکا نداشت! از سوی دیگر، خبر بازگشت ایران به لیست سیاه FATF قیمت دلار را دوباره بالا برد.

قیمت دلار از ابتدای روز دیروز افزایش یافت و این روند تا ظهر ادامه داشت. در همین حال محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با حضور در میدان فردوسی و حضور در صرافی سعی کرد قدرت خود را در بازار آزاد ارز نشان دهد. البته حضور آن بی تاثیر نبود چرا که در پایان معاملات دیروز قیمت دلار تا کانال 49 هزار تومان سقوط کرد و کاهش یافت.

بر این اساس قیمت دلار در هفته جاری نوسانات خود را آغاز کرد و به کانال 50 هزار تومان بازگشت.

قیمت ارزهای موثر

قیمت یورو امروز در بازار آزاد نسبت به روز گذشته کاهش یافته و به 54 هزار و 250 تومان رسیده است. به این ترتیب این ارز اروپایی از روز گذشته حدود هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

از سوی دیگر قیمت درهم امارات از روز گذشته تاکنون حدود 170 تومان ارزان شده و به 13 هزار و 630 تومان رسیده است. به این ترتیب دلار درهم اکنون به 50 هزار تومان نزدیک شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا