اخبار روز سینما

بازیگران مطرحی که هرگز در سریال های تلویزیونی بازی نکردند. که گفت “نه”

ویژگی بازیگران مطرح و ستاره های سینما که در کارنامه آنها سریال های تلویزیونی وجود ندارد: از هدا تهرانی و الناز شاکردوست تا امیر جدیدی و جمشید هاشم پور.

به گزارش پی ام آپ، قبل از گسترش صنعت سریال سازی شبکه های خانگی، سریال سازی فقط به آثار تلویزیونی محدود می شد. در دوران طلایی سریال سازی تلویزیون، ستارگان سینما از جمله لیلا حاتمی، نیکی کریمی، خسرو شکیبایی، ابوالفضل پورعرب و… وارد این عرصه شده اند. ستارگان زیادی از جمله پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، جواد عزتی و… در سریال های تلویزیونی حضور پیدا کرده اند و به سینما راه پیدا کرده اند. به غیر از این ستارگان، بازیگرانی چون مهناز افشار، نوید محمدزاده و… قبل از اینکه در سینما به شهرت برسند، تجربه بازی در یک سریال تلویزیونی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده بودند، سریالی که البته تاثیری روی آنها نداشت. شهرت در میان آنها تعداد انگشت شماری از بازیگران ستاره بودند که هرگز به پیشنهادهای تلویزیونی آنها پاسخ مثبت ندادند. البته اکثر آنها به جز امیر جدیدی بعدها با گسترش صنعت سریال سازی شبکه های خانگی وارد این عرصه شدند. در این گزارش مروری داریم بر کارنامه بازیگرانی که کارنامه آنها در کنار عنوان سریال متوقف شده ضبط شده است.

«همگونا» دومین تجربه حضور حدیث تهرانی در مجموعه شبکه های خانگی است.

هدیه تهرانی | سینمای ایران در سال ۱۳۷۵ چهره جدیدی را به خود دید که در فیلم «سلطان» مسعود کیمیایی مورد توجه قرار گرفت. هحیدا تهرانی به پیشرفت های خوبی ادامه داد و با وجود چند فیلم ضعیف همچنان در صدر قرار گرفت و همچنان عنوان ستاره را یدک می کشد. در تمام این سال ها مرکز توجه سریال های تلویزیونی بوده که معروف ترین آن «مختارنامه» است. گفته می شود داوود میرباقری او را برای بازی در نقش جریه، خواهر مختار در نظر گرفته بود، اما توافقی حاصل نشد و این نقش به ماهچهرا خلیلی سپرده شد. «کیف انگلیسی» دیگر پیشنهاد جدی این بازیگر بود که نپذیرفت. تهرانی در سریال های قلب یخی 3 و همگنا در شبکه خانگی بازی کرده است که اولی برای او چندان جذاب نبود اما دومی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

بازیگران مطرحی که هرگز در سریال های تلویزیونی بازی نکردند. که گفت "نه"
«شهرزاد» تاکنون اولین و تنها تجربه اجرای ترانه علیدوستی در شبکه خانگی است.

آهنگ علیدوستی | در سال 1379 در نوجوانی بازیگری را با آهنگ «من 15 سالمه» تجربه کرد و مورد تحسین همگان قرار گرفت. ترانه علیدوستی در حالی که فیلم های بدی را در کارنامه خود دارد، سهم آثار موفق آن بسیار بیشتر است. این بازیگر از ابتدا دوست نداشت در سریال های تلویزیونی بازی کند و حتی در زمان پخش «شهرزاد» نقل قولی از او منتشر شد که نشان از بدبینی او نسبت به این رسانه دارد. ترانه علیدوستی این سریال را در سه فصل «شهرزاد» البته به سبک خانگی خودش تجربه کرد که معلوم شد بیشترین محبوبیت او در بین عموم مردم بوده است.

بازیگران مطرحی که هرگز در سریال های تلویزیونی بازی نکردند. که گفت "نه"
الناز شاکر دوست یکی از اولین ستاره هایی بود که در سریال قلب یخی بازی کرد و حضور در شبکه خانگی را تجربه کرد.

الناز شاکردوست | او مثل هدا تهرانی متولد تیرماه است و دو روز دیگر شمع تولدش را فوت می کند! الناز شاکردوست در 19 سالگی در اولین فیلم خود به نام «گل یخ» به کارگردانی زنده یاد کیومرث پوراحمد بازی کرد. او سال‌ها به فیلم‌های تجاری علاقه داشت، اما از جایی به بعد تصمیم گرفت به پیشنهاداتی پاسخ دهد که وزن هنری کارش را افزایش می‌داد. شاکردوست در دهه 80 و حتی 90 انتخاب اول ملودرام های تلویزیونی بود اما آنها را نپذیرفت و نقش بازیگری او در این سریال سریال خانگی «قلب یخی» است.

امیر جدیدی | او استعداد خود را داشت و با تلاش و انتخاب های هوشمندانه اش خیلی زود چهره شد. از قضا این اتفاق مصادف شد با اوج گیری سریال های خانگی و پیشنهادات زیادی به امیر جدیدی رسید اما او همه را رد کرد. این بازیگر مصمم بود به سریال های تلویزیونی به اندازه سریال های خانگی نه بگوید. در اکثر دفاتر تولید، نام جدیدی در لیست بازیگران اصلی وجود دارد، اما همچنان پابرجاست.

بازیگران مطرحی که هرگز در سریال های تلویزیونی بازی نکردند. که گفت "نه"
«آقازاده» یکی از سریال های خانگی جمشید هاشم پور است.

جمشید هاشم پور | در ابتدا قرار بود جمشید هاشم پور نقش مختار ثقفی را بازی کند، اما در جلسه پایانی گفت که نگرانم به دلیل طولانی بودن زمان فیلمبرداری از پس این کار برنمی آید. این بخشی از گفت و گوی تهیه کننده «مختارنامه» با ایسنا است که به وضوح از پیشنهاد ویژه به هاشم پور رونمایی کرد. ستاره دهه 60 و 70 سینمای ایران بارها مورد توجه کارگردانان تلویزیون بوده است اما هاشم پور همه آنها را با این توجیه که «من بازیگر سینما هستم نه تلویزیون» همه آنها را رد کرده است. «شیرزاد»، «آقازاده» و «نیسان آبی» سریال های خانگی جمشید هاشم پور هستند. در اواخر دهه 70 در فیلم مسافر ری بازی کرد، بعداً اردوی هنری سرمایه گذار فیلم، نسخه سریالی آن را ساخت و به پخش تلویزیونی داد. از آنجایی که این اثر به صورت فیلم تولید شده، به‌عنوان مجموعه تلویزیونی در فهرست آثار هاشم پور ثبت نشده است.

بازیگران مطرحی که هرگز در سریال های تلویزیونی بازی نکردند. که گفت "نه"
حضور محمدرضا گلزار در سریال «ساخت ایران» راه او را برای بازی در سریال های خانگی هموار کرد.

محمدرضا گلزار | شبکه سه در سال 1376 در تصمیمی جنجالی محمدرضا گلزار را به عنوان مجری مسابقه «برنده باش» انتخاب کرد و اولین همکاری این سوپراستار با تلویزیون را رقم زد. مدتی بعد در مصاحبه ای گفت اگر سریالی ویژگی های لازم را داشته باشد در آن بازی می کند. هنوز این اتفاق نیفتاده است، اما در کارنامه گلزار می توان سریال های خانگی «ساخت ایران 1 و 2»، «عشق تعطیل نیست»، «گیسو» و «عشقانه» را تماشا کرد که تنها سریال اول کمی قابل دفاع است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا