اخبار روز

بازگشایی مرز شوشمی پیشگامی برای ورود گردشگران است


به گزارش پی ام آپ، عبدالوحید محمدی امروز (شنبه) در جلسه بررسی مسائل پایانه مرزی شوشمی که با حضور نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، فرماندار پاوه و جمعی از مدیران عامل استانی و شهرستانی گفتند: دریای عراق برای ما امکانات بی پایانی ایجاد کرده است.

وی افزود: این ظرفیت ها در حوزه های گردشگری، اقتصادی و تجاری است اما تا خودمان نخواهیم اتفاقی نمی افتد و بهره برداری و استفاده از آن همت ما را می طلبد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بحث گردشگری یک ظرفیت کم هزینه و پردرآمد برای استان ایجاد می کند که در حال حاضر کشورهای زیادی با این ظرفیت فعال هستند و باید از این گردشگری استفاده کنیم.

وی گفت: بازگشایی مرز شوشمی اولین گام برای ورود گردشگران است و وظیفه دولت ایجاد زیرساخت های اساسی برای تردد است اما هنر مردم ما این است که چگونه از مرز و فرصت های گردشگری استفاده کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: ایشان به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با قاچاق سازمان یافته، اما کولبر ما قاچاقچی نیست، طرح مجلس و لایحه ساماندهی کولبری دولت در دستور کار است و ساماندهی به معنای کالایی است که می تواند وارد شود نه کالا. . که یک موضوع امنیتی و خلاف شرع است.

وی افزود: در بین کولبرها شاید تعداد انگشت شماری محصولات غیرمجاز وارد می کنند اما این کولبری دغدغه خانواده ها، نمایندگان اورامانات، دولت و خود استاندار است.

این مسئول با بیان اینکه منافع مرز باید به نفع کل استان باشد، گفت: تامین منافع کل استان در آن سوی مرزها بستگی به سازوکار نحوه تعریف آن دارد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز گفت: سازمان بعد از بازگشایی یکی از مهمترین مسائل است که برای مسافرانی که به اینجا می آیند چه باید کرد و چگونه از تردد مسافران استفاده کرد. به نفع خودمان.»

وی بیان کرد: این مرزی که قرار است روز سه شنبه افتتاح شود باید برنامه مدونی داشته باشیم تا مردم بهره مند شوند و خدمات ارائه کنند به گونه ای که افرادی که وارد می شوند دوباره از این مرز تردد کنند.

محمدی تاکید کرد: هنر ما بعد از بازگشایی مرز باید حفظ و افزایش ظرفیت باشد و قسمت دیگر فرهنگ سازی برای درآمدزایی از این ترافیک است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا