اخبار روز

اعطای وام های میلیاردی برای چاپخانه داران! / اختصاص تسهیلات مالی و اعتباری برای نوسازی ناوگان صنعت چاپ!

احمد ابوالحسنی با اشاره به رایزنی های اتحادیه با وزارت حریم خصوصی برای استفاده چاپخانه داران از وام تبصره 18 گفت: چاپخانه داران تاکنون تنها توانسته اند تا سقف 5 میلیارد تومان وام دریافت کنند، اما طی مدت تعاملاتی که به لطف همکاری با وزارت حفاظت اطلاعات از طریق اتاق اصناف و انجمن داریم، صاحبان چاپخانه‌ها می‌توانند بسته به بزرگی یا کوچکی واحد تجاری خود تا سقف 50 تا 100 میلیارد تومان این تسهیلات را دریافت کنند.

وی افزود: طبق جدول ارائه شده، نرخ سود این وام 10 تا 17 درصد است و میانگین در نهایت 13 تا 14 درصد خواهد بود.

ابوالحسنی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های صنعت چاپ کشور فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات آن است، گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و کمبود نقدینگی و کمبود نقدینگی، هزینه‌های نوسازی این تاسیسات خارج از مسئولیت چاپخانه‌ها است. ارائه تسهیلات مالی و اعتباری بلندمدت برای نوسازی این ناوگان یک ضرورت است. وی با تاکید بر نیاز صنعت چاپ کشور به نوسازی ماشین آلات گفت: در این راستا رایزنی های متعددی با نهادهای مالی و اجرایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پرداخت وام ترجیحی به صنعت چاپ انجام شده است. ما این کار را انجام داده بودیم زیرا نوسازی صنعت چاپ یک ضرورت است که برای آینده این صنعت و همچنین توسعه بازارهای صادراتی باید دنبال شود.

به گفته رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، فراخوان ثبت نام صنفی به زودی از طریق اتحادیه اعلام می شود، بنابراین چاپخانه داران واجد شرایط پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداری در دسترس خواهند بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا