اخبار روز سینما جهان

فیلم باربی از هری پاتر پیشی گرفت! /جزئیات

به زودی، فیلم “باربی” که با عبور از فیلم “هری پاتر” موفق شد به عنوان پرفروش‌ترین محصول در تاریخ کمپانی برادران وارنر در سراسر جهان شناخته شود، منتشر خواهد شد.

فیلم “باربی” با پشت سر گذاشتن “هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 2” به پرفروش ترین اکران جهانی در تاریخ برادران وارنر تبدیل شد و فروش جهانی خود را به 1.34 میلیارد دلار رساند.

هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 2 در سال 2011 با بودجه 250 میلیون دلاری اکران شد و 1.34 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخت.

ساخته گرت گرویگ در آخر هفته گذشته در بیش از 12800 سینما در 75 کشور 18.2 میلیون دلار فروخت. پیش بینی می شود که باربی به زودی از برادران سوپر ماریو پیشی بگیرد و تا اوایل سال 2023 به پرفروش ترین فیلم گیشه جهانی سینما تبدیل شود.

«باربی» با بازی «مارگو رابی» و «رایان گاسلینگ» پس از انیمیشن «منجمد 2» ساخته «جنیفر لی» و «کریس باک» کارگردانی شده، رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را توسط یک کارگردان زن ساخته شده است.

فیلم “اپنهایمر” به کارگردانی “کریستوفر نولان” نیز پس از فروش 29.1 میلیون دلاری در بیش از 7500 سالن سینما در 82 بازار بین المللی، 800 میلیون دلار در گیشه جهانی شکست. فیلم زندگینامه ای در مورد جی رابرت اپنهایمر و ساخت بمب اتمی آنچنان ارقام خیره کننده ای را برای یک درام ترسناک با درجه سنی R به دست آورده است که هنوز نتوانسته به سینماهای چین، دومین بازار بزرگ سینمای جهان، راه پیدا کند.

اپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش نولان در تمام دوران است. این فیلم از بین ستاره ای محبوب (715 میلیون دلار) پیشی گرفته و پس از شوالیه تاریکی (1.006 میلیارد دلار)، شوالیه تاریکی برمی خیزد (1.08 میلیارد دلار) و آغاز قرار دارد. (837 میلیون دلار). این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان در 50 بازار بین‌المللی از جمله آلمان، هند، برزیل و عربستان سعودی بود.

فیلم «اپنهایمر» نگاهی جامع به زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر فیزیکدان نظری آمریکایی و یکی از پیشگامان ساخت بمب اتمی است. کیلین مورفی در نقش رابرت اوپنهایمر بازی کرد. این پروژه با بودجه ای بیش از 100 میلیون دلار محقق شد و کمپانی یونیورسال پس از همکاری نولان با برادران وارنر پخش این فیلم را بر عهده دارد.

این فیلم بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته جی رابرت اوپنهایمر و با نام «کیلین مورفی» با بازی «مت دیمون»، «امیلی بلانت» و «رابرت داونی جونیور»، «کنت برانا» و «کیسی افلک» در این فیلم بازی می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا