اخبار روز

با کد ملی چقدر شیرخشک می توانید تهیه کنید؟


به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، سید حیدر محمدی در حاشیه همایش روز جهانی غذا با جمعی از خبرنگاران درباره عرضه شیرخشک در بازار اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در پایان از سال گذشته به وجود آمد. و اوایل امسال مقدار مشخصی در زمینه انتقال ارز در این مورد مشکل خاصی داشتیم که قبلا برطرف شده است. تهیه کنندگان سخت کار می کنند اما یکی از تهیه کنندگان که موضوع را رسانه ای کرده بود به تعهدات مبادلاتی سال قبل عمل نکرده بود و امروز مدعی شد؛ اما طبق وظیفه خود به تولیدکنندگان اعلام کردیم که اگر بتوانند تاخیر در انتقال ارز در تولید را جبران کنند، قطعا نیازی به واردات نخواهیم داشت. برخی از محصولاتی که به مقدار کافی موجود بودند، وارداتی نیستند، اما برخی از برندهایی که احساس کمبود می‌کنند، مجوز واردات با اولویت تولیدکنندگان برای رفع نیاز بازار دارند.

وی تاکید کرد: این مشکل کوتاه مدت است و با کمک تولیدکنندگان در بلندمدت آن را به طور کامل حل می کنیم و اگر در جایی مشکل کمبود اعلام شد می توانند از انتقال برند استفاده کنند.

وی افزود: برآورد ما این است که طی یک ماه آینده تمامی برندهای شیرخشک به بازار عرضه شود.

محمدی تصریح کرد: ارز تخصیص یافته است اما به دلیل مسائل تحریمی یک دوره سختی در انتقال ارز وجود داشت که با تاخیر مواجه شد و گروه های کالایی تغییر کردند و در آن مرحله واردات مواد اولیه انجام شد. و اکنون این مشکل برطرف شده است. این موضوع مربوط به چند ماه پیش بود.

وی همچنین با اشاره به عرضه شیرخشک با کد ملی توسط داروخانه ها و ثبت آن در سامانه TITEC خاطرنشان کرد: موضوع کنترل اصالت برای تمامی محصولات از جمله شیرخشک معمولی 20 برقرار شد. مهر شروع شده است. این به مدیریت مصرف و جلوگیری از خروج محصول از زنجیره کمک می کند. طبیعتا این کار باید توسط افرادی انجام شود که معتقد به شفافیت زنجیره هستند و طبق بند پ ماده 7 قانون تنظیم مقررات دارویی کشور وظیفه قانونی ماست و اگر داروخانه ای در اجرای این قانون کمکی نکند. طرح فاقد فضا بوده و اولویت با داروخانه های تابعه خواهد بود.

وی افزود: صحبت هایی که برخی از افراد این طرح را برای داروخانه گران قیمت خواندند، صرفا نظر شخصی آنها بود. بسیاری از داروخانه های قانونی در حال اجرای این طرح هستند.

محمدی کفت: در حال حاضر محدودیتی در میزان شیرخشک ارائه شده به افراد وجود ندارد و با کمک کارشناسان اطفال و تغذیه این موضوع را ارزیابی و در صورت نیاز حداکثر مجاز را تعیین خواهیم کرد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا